هر روز بهتر از دیروز، با جواد نکونام و سعید آذری

نمایش اخیر فولاد در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا این پیام را آشکار میسازد که حالا وقت رونمایی از قطب جدید فوتبال کشورمان فرا رسیده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رضا بلوچی؛ در روزهایی که نگاه مردم ایران به فوتبال دو قطبی استقلال و پرسپولیس هست، در گوشه دیگر این پازل بزرگ فولاد با جواد نکونام و سعید آذری آرام آرام رو به جلو می‌رود.

تیم فوتبال فولاد خوزستان یکی از چهار نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا می باشد که توانسته است با کار ساختاری منظم دو نتیجه ی ارزشمند را در کارنامه خود و و فوتبال ایران ثبت کند.
فولاد خوزستان از جمله باشگاه های صنعتی کشور می باشد که از لحاظ زیر ساختی و امکانات، وضعیت مساعدی دارد.

سعید آذری مدیری بی ادعا، اما کاربلد و محبوب

مدیریت فعلی تیم فوتبال خوزستان را سعید آذری بر عهده دارد. آذری که پیش از آن مدیر باشگاه ذوب آهن اصفهان بود، پس از کارنامه‌ای نسبتا موفق به فولاد آمد، مدیری کاربلد، با روابط عمومی بالای بین المللی، که او را به یکی از مدیران موفق حوزه مدیریت فوتبال کشور، در یک دهه اخیر تبدیل کرده است. ذوب آهن اصفهان در دوران آذری اغلب، روزهای خوبی را در لیگ پشت سر گذاشتند.

نکته ای در مورد آذری

در فوتبال ایران مدیری به ندرت مورد علاقه قرار می‌گیرد که این اتفاق امروز برای سعید آذری رخ داده است. چیزی که شاید یک موقعیت رشک برانگیز برای مدیرانی باشد که در سال های اخیر به کار مشغول بوده و باوجود تلاش، تحسینی را بر نیانگیخته‌اند.

آذری و نکونام، زوجی طلایی برای فوتبال کشور و خوزستان

سعید آذری در شرایطی به عنوان مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان انتخاب شد که هدایت این تیم بر عهده جواد نکونام بود. او با حمایت از جواد نکونام نشان داد که مدیری آینده‌نگر هست. آذری با حمایت قاطع از سرمربی جوان خود فولاد را به آرامشی ابدی رساند تا نکونام لالیگایی بدون دغدغه و استرس کار خود را دنبال کند. در عوض جواد نکونام هم پایبند به این تعهد دو طرفه شد و در چندین نوبت که استقلالی ها به سراغش آمدند، ترجیح داد در فولاد بماند و به ایمان آذری نسبت به خود جواب مثبت دهد، تا زوج طلایی این روزهای فولاد شکل بگیرد.

بازی پلی آف و جفا در حق فولاد

با توجه به سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی لیگ قهرمانان آسیا، فولاد خوزستان باید در مرحله ی پلی اف با العین امارات روبرو می شد. فولاد میزبان این بازی بود که کمیته مسابقات کنفدراسیون آسیا در اقدامی عجیب، عربستان را به عنوان میزبان بازی پلی اف بین فولاد و العین معرفی کرد.

فولاد در مرحله گروهی با السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن هم‌گروه بود اما برای صعود به مرحله باید العین را شکست می داد که با گرفتن میزبانی، از فولاد شرایط به کلی تغییر کرد .

کمیته مسابقات‌ای اف سی در شرایطی میزبانی هیچ کدام از گروه‌های لیگ قهرمانان آسیا را به تیم‌های ایرانی نداده که علاوه بر این، دو تیم استقلال و تراکتور باید برای بازی‌های گروهی به عربستان بروند، این در حالی است که در پنج سال گذشته بازی‌های تیم‌های ایرانی با سعودی‌ها در کشور ثالث برگزار می‌شد.

نکته

نفوذ کشورهای عرب زبان حوزه خلیج فارس در کنفدراسیون فوتبال آسیا به ویژه عربستان باعث شده است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در حق تیم های ایرانی ظلم کند.

گذر آذری و نکونام از بازی پلی اف و تقابل با ژاوی

با گرفتن میزبانی فولاد از بازی پلی اف، این طور به نظر می رسید که کار فولاد در مصاف با تیم ثروتمند العین که قهرمانی آسیا را در کارنامه داشت، بسیار سخت باشد. اما فولاد خوزستان با تفکرات جواد لالیگایی و حمایت های به موقع آذری توانست در خاک عربستان و با نتیجه سنگین چهار بر صفر، تیم ثروتمند اماراتی را شکست دهد و راهی مرحله ی گروهی مسابقات شود.

نکونام و آذری در مرحله ی گروهی و در اولین بازی به مصاف السد قطر رفتند، السد قطر، تیمی که با ژاوی متحول شده است و در این چند سال، همیشه یکی از مدعیان بوده است. در روز بازی، تفکرات دو سرمربی که مشترکات زیادی داشتند، چون هر دو  به نوعی برگرفته از لالیگا و لیگ اسپانیا بودند، پیروز نداشت و نکونام با تساوی مقابل السد تا دندان مسلح، توانست شروع خوبی داشته باشد.

هواداران فوتبال، نکونام و فولاد را هم ببینند

تیم های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و فولاد، چهار نماینده ایران در مسابقات امسال لیگ قهرمانان آسیا هستند، که پرسپولیس در هند بر الوحده امارات با یک گل به پیروزی رسید، تراکتور در مصاف با ازبک ها و تیم پاختاکور این کشور، به تساوی سه بر سه رضایت داد، استقلال هم باید در عربستان به مصاف تیم الاهلی این کشور برود.

ایران تنها کشوری است که از هر چهار سهمیه ی خود در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کرده است، یعنی ایران با سهمیه کامل در این مسابقات حضور دارد. نقش فولاد خوزستان با جواد نکونام و سعید آذری در کامل کردن این پازل بسیار مهم خیلی پر رنگ بوده است. و می تواند در سهمیه بندی فصل آینده ی لیگ قهرمانان آسیا، امتیاز مثبتی برای فوتبال ایران باشد.

درست است که سه تیم استقلال، پرسپولیس و تراکتور هواداران بیشتری در فوتبال ایران دارند، اما فولاد با نتایج اخیر و روند خوب خود، نیازمند نگاه ویژه مسئولین و هواداران سایر تیم ها نسبت به خود می باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =