فعالیت کانون‌های فرهنگی با ذائقه برخی مسئولان سازگار نیست

دبیر کانون فرهنگی آفتاب دانشگاه صنعتی اراک گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی گاهی با سلیقه و ذائقه مسئولان دانشگاهی سازگاری ندارد، در نتیجه بر سر راه فعالیت آنها سنگ اندازی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کانون‌های فرهنگی-دانشجویی در دانشگاه‌ها باید به صورت تخصصی در حوزه فرهنگی فعالیت کنند. این فعالیت‌ها گاهی با حمایت و تشویق مسئولان دانشگاهی همراه است؛ اما متاسفانه در برخی از اوقات نیز این فعالیت‌های فرهنگی با اهداف و طرز تفکر مسئولان دانشگاهی سازگاری ندارد.

محمد راستین در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره بزرگ‌ترین چالش فعالیت کانون‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها بیان کرد: روزمرگی و نبود پویایی در حوزه فرهنگ در سطح جامعه و دانشگاه یکی از عمده‌ترین مشکلات و چالش جدی فعالیت‌های فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه کشور مورد هجوم تهاجم فرهنگی است، گفت: در حال حاضر که تهاجم فرهنگ غرب و رکود، فرهنگ غنی کشور را تهدید می‌کند، وظیفه متوالیان فرهنگی و فعالان این حوزه بیشتر است. البته نمی‌توان کتمان کرد که روزمرگی فرهنگی باعث دلسردی بسیاری از دانشجویان برای عضویت یا فعالیت در کانون‌های فرهنگی شده است.   

دبیر کانون فرهنگی آفتاب دانشگاه صنعتی اراک با انتقاد از سلیقه‌ای بودن عملکرد برخی از مسئولان یا معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها مطرح کرد: فعالیت کانون‌های فرهنگی گاهی با سلیقه و ذائقه مسئولان سازگاری ندارد، در نتیجه با حمایت نکردن، پرداخت نکردن بودجه یا اجازه ندادن برپایی و برگزاری مراسمات، بر سر راه فعالیت آنها سنگ اندازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی-دانشجویی با معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها هم‌پوشانی ندارند، گفت: برخی از معاونان فرهنگی، فعالیت دانشجویان در این کانون‌ها را موازی کاری با معاونت فرهنگی می‌دانند و در نتیجه به صورت ناخودآگاه به حذف کانون‌های فرهنگی فکر می‌کنند.

به گفته راستین، فعالیت فرهنگی در دانشگاه در 2 سطح دانشجویی و مسئولان وجود دارد که هر کدام اهداف جداگانه‌ای دارد و شاید بتوان گفت در بُعد دانشجویی فعالیت سخت‌تر و با چالش بیشتر توامان باشد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی بهترین گزینه برای هویت بخشی به دانشجویان در دانشگاه‌ها هستند؛ اما متاسفانه برخی از مسئولان از ظرفیت‌های گسترده این کانون‌ها یا آگاه نیستند یا تمایلی به استفاده از این ظرفیت را ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر کانون‌های فرهنگی برای ادامه فعالیت نیازمند حمایت و کمک معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها و وزارت علوم هستند چراکه دچار نوعی سردرگمی فرهنگی برای فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =