دهگانه‌ای برای این استقلال

برد پر گل استقلال مقابل الاهلی عربستان در گام نخست این تیم در لیگ قهرمانان حالا امید هواداران این تیم برای موفقیت را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیر کریمی(کارشناس فوتبال)؛ استقلال اولین بازی گروهی را مقتدرانه برد. شیک ترین برد استقلال حداقل بعد از استراماچونی چه از بعد فنی چه از ابعاد دیگر، تنوع گل های استقلال را ببینید. نتیجه پرگلی که مرهمی بر دردهای این تیم شده و هواداران را به وجد آورده، لحظه شماری دوستداران این تیم برای سوت آغاز بازی دوم حالا دیدنی است.

نکته اول

روی نیمکت استقلال ترکیب موزونی شکل گرفته، به این اسامی توجه کنید؛ فرزاد، فرهاد، فراز، فرشاد، از نوع مجیدی، کمالوند، ماجدی، که اتفاقا همین هارمونی را تا حدودی زیادی به داخل مستطیل سبز این تیم منتقل داده اند. باز هم تکرار این مورد که تلفیق مجید و کمالوند به نظر مناسب ترین ترکیب داخل این چند فصل اخیر استقلال بوده است.

نکته دوم

گل سوم استقلال احتمالا آفساید بوده، اما حیف است که برد استقلال را بخاطر این گل کم اهمیت جلوه دهیم. اصلا این گل به گل سال پیش مطهری که اشتباه مردود شد به در.

نکته سوم

استقلال هدفمند بازی کرد با دیسیپلین و منظم. یعنی می داند برای رسیدن به گل احیانا چه برنامه ی دارد. قطعا پیشرفت هم خواهد کرد. اصلا یکی از معیارهای پیروزی، استراتژی رسیدن به هدف در هر بازی است که در بستر نظم در بازی بدست می آید.

نکته چهارم

استقلال خوب گل می زند اما راحت هم گل می خورد. برای نتیجه گرفتن گل زدن خیلی مهم هست اما گل نخوردن یک اصل هست. وضعیت دفاع استقلال اگرچه ترمیم شده اما هنوز یک آنارشیست فنی در دقایقی پیدا می کند.

نکته پنجم

چینش استقلال همه ایران را مبهوت کرد، چه برسد به تیم حریف و آنالیزورهای آن. این همان فایده دو هفته در بایکوت خبری تمرین کردن تیم هست. مثلا میلیچ در راست، حضور مهری در ترکیب اصلی.

نکته ششم

بیشتر از قائدی که حالا بخاطر دبل کردن دوباره در بوق و کرنا شده، برای نادری باید خوشحال بود. بازیکنی که تا مرز افسردگی هواداران استقلال را پیش برد اما حالا کاملا احیا شده، گل می زند، پاس گل می دهد، تیم را از گل خوردن نجات می دهد.

نکته هفتم

رشید مظاهری در یکی دو صحنه استقلال را در بازی نگه داشت، ارزش یک گلر سطح بالا اینجا مشخص می شود، برای قهرمان شدن قطعا هر تیمی به دروازه بان با کلاس بالا احتیاج دارد.

نکته هشتم

الاهلی اگرچه مقام هفتم عربستان را در اختیار دارد و در آن لیگ کم گل زده اما نشان داده با این مربی رومانیایی باحوصله و زهردار بازی می کند، می تواند جزو دردسرسازان این گروه لقب گیرد. در هر حال اما استقلال حالا باید به الدحیل فکر کند. تیمی که با شناخت بیشتر در مورد استقلال و ثبات بالاتر نسبت به الاهلی در مقابل استقلال صف آرایی خواهد کرد.

نکته نهم

اینکه حالا هواداران استقلال سرمست از برد پنج گله  هستند، نباید فراموش کنند که اینجا آسیاست. توقعات بالا و احتمالا انتظار زیاد داشتن از تیم آفتی است که به جان این تیم تازه نفس خواهد افتاد. مهم سه امتیاز هر بازی است.

نکته دهم

حالا استقلال سرگروه است. مجیدی تیمش قدرت اول گروه لقب گرفته اما با تمام این پیشرفت هایی که با این کادر در این چند وقت در این تیم رخ داده، استقلال نیاز به کار بیشتر دارد، کار استقلال تمام نشده. بدترین مسئله در باد این پنج گل خوابیدن است. بازی با الاهلی تمام شده ، شادی آن هم تمام و باید به بازی های دیگر فکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =