شبی که ماه کامل شد

از هفته اول گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان ۲۰۲۱، شاگردان فرهاد مجیدی در استقلال در یک دیدار جذاب و نفسگیر، با پنج گل الاهلی عربستان را درهم کوبیدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باسگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدرضا ولی‌زاده؛ تیم استقلال به عنوان یکی از چهار نماینده ایران در مسابقات این فصل از لیگ قهرمانان آسیا، در گروه C با تیم های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و پلیس عراق همگروه است، قهرمان دو دوره این رقابت‌ها، اولین بازی خود را در مقابل نمایند کشور عربستان، تیم الاهلی برگزار کرد، دیداری که بابرتری قاطع شاگردان مجیدی، پنج بر دو به سود استقلال ایران به پایان رسید.

این دیدار در زمین شماره ‌۲ ورزشگاه الجوهره برگزار شد و قضاوت این جدال را احمد فیصل از کشور اردن برعهده داشت.

بهترین استقلال فصل در مقابل الاهلی

پیروزی پنج گله استقلال در برابر الاهلی ابعاد مختلفی داشت، نکته اول درخصوص این دیدار، عملکرد تحسین برانگیز استقلالی‌ها در این دیدار بود، جایی که با یک بازی حساب شده و منطقی، در تک تک دقایق بازی، استقلال یک برنامه مشخص داشت و می‌دانست که از دیدار با الاهلی چه می‌خواهد، پس از گذشت ۱۹ هفته از لیگ برتر و این تک بازی شاگردان مجیدی در آسیا، با مروری اجمالی از شرایط آبی‌ها در چند ماه گذشته، استقلالِ در برابر الاهلی را می‌توان، تا به اینجای کار، بهترین استقلال فصل دانست.

اما از دیگر نکات مثبت این دیدار، عملکرد مطلوب کادرفنی بود، جایی که در ابتدا در چیدمان ترکیب (استفاده از میلیچ در راست و سعید مهری در میانه زمین)، تمام ذهنیت تیم الاهلی را بهم ریخت، همچنین آنالیز بی‌تنقص کادرفنی آبی‌ها از نماینده عربستان موجب شد، الاهلی در هیچ نقطه از زمین، حرفی برای گفتن نداشته باشد.

اما چیدمان استقلالی‌ها در زمین مسابقه چندین بار تغییر کرد، استقلال از ابتدا در هنگام حمله، با آرایش ۲-۴-۴ و ۱-۳-۲-۴ در زمین بود و در انجام کارهای تدافعی، ۱-۴-۱-۴ می‌شد، در نیمه دوم هم با تعویض‌های خوب فرهاد، استقلال دقایقی را هم ۴۳۳ بازی کرد که با ارائه یک بازی هجومی، کادرفنی استقلال به هدف خود رسید.

۴+۴ ستاره

در کل استقلالی‌ها عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند، اما چندین بازیکن جزو بهترین‌های هفته اول لیگ قهرمانان آسیا بودند.

مهدی قایدی با زدن دو گل تماشایی ستاره بی‌چون و چرای آبی‌ها بود، فرشید اسماعیلی با زدن یک گل و دادن یک پاس گل هم عملکرد بی‌نقصی داشت، محمد نادری بهترین نمایش فصل را برای این دیدار کنار گذاشته بود و با زدن یک گل و نمایشی درخشان از بهترین‌های استقلال بود، ارسلان مطهری با دو پاس گل روز به یاد ماندنی را برای هواداران استقلال رقم زد، مسعود ریگی، رشید مظاهری، وریا غفوری و شیخ دیاباته هم عملکرد بسیار خوبی داشتند.

نتیجه‌ای درخشان با ضعف های مشهود

استقلال در این دیدار یک نتیجه بسیار خوب گرفت، اما باید به برخی از مسائل هم اشاره کرد، آبی‌ها در خط حمله بی‌نقص ظاهر شدند، اما هنوز هم در خط دفاع و میانه میدان استقلالی‌ها دچار مشکل هستند.

قلب خط دفاعی استقلال، شدیدا آسیب پذیر است و عارف غلامی چندان عملکرد مطلوبی در دیدار با الاهلی نداشت و درصورت تداوم این نقطه ضعف دیدارهای آینده می‌تواند برای استقلالی‌ها دشوار شود، خط هافبک استقلال هنوز هم با شرایط ایده‌آل فاصله دارد اما نسبت به بازی‌های لیگ، پیشرفت محسوسی در قلب زمین آبی‌ها دیده حس می‌شد.

استقلال با فرهاد مدعی شد

پنجمین دیدار استقلال با هدایت فرهاد با برد همراه سد تا فرهاد با استقلال به رکورد چهار پیروزی و یک تساوی برسد.

اما جدا از آمار، استقلالِ فرهاد خوب بازی می‌کند و سبک بازی تیم، تماشاگرپسند است، پیشرفتی که هواداران استقلال را به آینده‌ای روشن با فرهاد امیدوار کرده است.

استقلالی‌ها بامداد دوشنبه به مصاف تیم سخت و چغر پلیس عراق می‌رود، دیداری که درصورت پیروزی احتمالی آبی‌ها، شاگردان مجیدی را بیش از قبل به صعود از گروه مرگ امیدوار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =