آمریکا تحریم های ایران را لغو نخواهد کرد

کارشناس مسایل بین الملل گفت: آمریکا و اروپا به  این نتیجه رسیده اند که روند مذاکرات هسته ای با ایران چندان مطلوب نیست و به همین دلیل تحریم ها را لغو نکرده و نخواهند کرد.

محسن جلیلوند کارشناس مسایل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص مذاکرات وین میان ایران و اعضای باقیمانده در برجام با دستورکار احیای برجام در صورت لغو تحریم ها از سوی آمریکا و بازگشت آن کشور به برجام، اظهار داشت: اینطور به نظر می رسد که شاید تنها برگ برنده ایران برای لغو تحریم های گسترده علیه تهران، برنامه هسته ای و تاب دادن به آن است.

وی گفت: آمریکایی ها نیز برای نپرداختن هزینه بیشتر، ناچار به لغو بخشی از تحریم ها هستند که شاید تاثیر گذارهم نباشد اما امیدوارهستند تا ایران اقدامات خود را متوقف کند و از گام های کاهش تعهدی خود عقب نشینی کند.

این کارشناس مسایل بین الملل افزود: دولت جدید آمریکا شاید در بخشی از موارد امتیازاتی را داده باشد، اما تا کنون تحریم ها را لغو نکرده و به نظرم لغو هم نخواهد کرد.

جلیلوند بیان کرد: به اعتقاد بنده، برای متوقف کردن اقدامات هسته ای و برگرشتن به شرایط قبلی، فرایند طولانی تری باید طی شود که نیاز به گذشت زمان دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا هر دو واکنش هایی را به اقدامات و برنامه هسته ای ایران نشان داده اند و دریافتند که روند مداکرات با ایران مطلوب نیست، اما با توجه به اینکه به زعم آنها، این روند را میتوان مدیریت کرد منتظرهستند که وضعیت فعلی دولت آمریکا با ایران به یک توازنی برسد.

کد خبر: 1093286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =