وقتمان را برای مذاکره با آمریکا هدر ندهیم

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است که قدرت آمریکا روبه افول است و مذاکره با این کشور بیهوده و اتلاف وقت است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسئولان ایرانی بعد از ناامید شدن از مذاکرات هسته‌ای یا همان برجام و در راستای قانون کاهش تعهداتی برجامی مجلس شورای اسلامی، غنی‌سازی 60 درصد اورانیوم را آغاز کردند. خبری که واکنش‌های موافق و مخالف داخلی و خارجی مختلفی را به همراه داشت. برخی از کارشناسان معتقدند که این اقدام ایران، آینده مذاکرات را به خطر می‌اندازد. برخی دیگر نیز اعتقاد دارند باعث افزایش قدرت چانه زنی ایران در مذاکرات می‌شود.

محمود هاشمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به آغاز غنی‌سازی 60 درصد اورانیوم بیان کرد: غنی‌سازی در این سطح ابزار قدرت ایران در منطقه و مذاکرات هسته‌ای پیش‌رو در صورت ادامه، خواهد بود.

وی با بیان اینکه مسئولان کشور اعلام کردند اگر لازم باشد غنی‌سازی اورانیوم را تا 90 درصد افزایش خواهند داد، گفت: به عقیده بنده توان و ظرفیت غنی سازی 90 درصد در ایران وجود دارد که در صورت نیاز استفاده خواهد شد.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: رهبری در اسفند سال 99 تلویحا به غنی‌سازی 60 درصد اشاره کردند و گفتند اگر در حوزه ساخت دارو و درمان کشور نیاز به  غنی‌سازی بالا داشته باشد، مراکز هسته‌ای می‌توانند غنی سازی بالاتری انجام دهند.

وی بر مصارف اورانیوم غنی شده در ساخت دارویی تاکید کرد و گفت: داروهایی که زیر شاخه رادیوایزوتوپ و ایزوتوپ پرتوزا محسوب شده و در درمان انواع سرطان‌ها استفاده می‌شوند نیازمند فناوری به‌روز هسته‌ای هستند.

لغو تحریم‌ها تنها راه ادامه مذاکرات

هاشمی با اشاره به حوادث تروریستی و حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز عنوان کرد: عباس عراقچی تنها چند روز بعد از حوادث نطنز اعلام کرد که ایران غنی‌سازی 60 درصد را آغاز خواهد کرد. این موضوع نشان می‌دهد که دانشمندان جوان صنعت هسته‌ای توان و دانش دستیابی به غنی‌سازی با درصد بالا را دارند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که برخی سیاسیون موافق غنی‌سازی 60 درصد نبودند چراکه این موضوع را عاملی بازدارنده‌ برای ادامه مذاکرات می‌دانند، گفت: نظر بنده برخلاف این موضوع است چرا که غنی‌سازی 60 درصد، قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره کننده را افزایش خواهد داد. 

وی با اشاره به نظر رهبر انقلاب در خصوص آینده مذاکرات هسته‌ای یا معاهده برجام یادآور شد: رهبری معتقدند که اگر قرار است مذاکره‌ای انجام شود، آمریکا باید تمامی تحریم‌های خود علیه ایران را  بدون هیچگونه پیش شرطی لغو کند. 

هاشمی با تاکید بر اینکه قدرت آمریکا در حال افول است، مطرح کرد: ادامه مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی و برقراری تحریم‌ها، کاری عبث و بیهوده است. همچنین درحالی که قدرت آمریکا رو به کاهش است، مذاکره با آن اتلاف وقت خواهد بود. 

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از عملکرد غرب‌گرایان در کشور بیان کرد: هیاهوی ادامه مذاکرات با آمریکا و اروپا محصول جوسازی رسانه‌ای غربگرایان داخلی است. آنها قصد دارند در مدت زمان اندک باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، فرصتی را برای پیروزی خود ایجاد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا به خوبی می‌داند اگر نیروهای انقلابی در انتخابات ریاست جمهوری برنده شوند باید یا تمام تحریم‌ها را لغو کرده یا برای همیشه مذاکره با ایران را فراموش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =