ضربات انصارالله یمن به سعودی در چارچوب بازدارندگی است

کارشناس مسائل منطقه گفت: ضربات اخیر انصار الله یمن به تاسیسات نفتی عربستان در چارچوب سیاست بازدارنده و دفاعی است.

رضا میر ابیان کارشناس مسائل منطقه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص ضربات اخیر انصارالله یمن به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان واینکه آیا می توان این اقدامات را در قالب واکنش ایران به حادثه نطنز هم قلمداد کرد یا خیر، اظهارداشت: خیر، این ضربات را باید در چارچوب سیاست دفاعی انصارالله یمن در قبال عربستان دانست. 

وی گفت: آن چیزی که امروز در یمن صورت می گیرد در راستای سیاست بازدارنده و دفاعی است، به دلیل اینکه عربستان همیشه و بارها به شهرهای یمن و مکان هایی که نیرو های انصارالله حضور داشتند حملات و کشتار های عظیمی انجام داده اند.

این کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تفاوت ضربات انصار الله یمن با عربستان، تصریح کرد: هیچ یک از ضربات انصارالله یمن به اماکن مسکونی عربستان نبود است و بر خلاف آن شما شاهد هستید هواپیماهای عربستان بارها مناطق مسکونی، بهداشتی، پمپ بنزین ها، پل ها و مراکز حیاتی یمن متعرض شدند و بمباران هایی انجام دادند. 

 میرابیان در خصوص ارسال نامه اخیر دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس برای وزاری خارجه ۶ کشور عضو آن شورا مبنی بر لزوم مشارکت آنها در مذاکرات با ایران، بیان کرد: مذاکرات برجام در چارچوب رسمی و از قبل مشخص شده است، ما حتی ایالات متحده آمریکا که از برجام خارج شده را هم عضو برجام نمیدانیم و در حال حاضر آن کشور اجازه حضور رسمی در جلساتی که در وین هست را هم ندارد.

وی با بیان اینکه آمریکا در نشست کمیسیون مشترک برجام که در وین در حال برگزاری است حضور رسمی ندارد چون از برجام خارج شده است، ادامه داد: بی شک ما چنین اجازه ای را نمیدهیم که کشورهای دیگر غیر از اعضای برجام در این مذاکرات شرکت کنند.

این کارشناس مسائل منطقه اظهارداشت: اگر امروز این بدعت گذاشته شود از فردا ر‍ژیم صهیونستی هم مدعی شرکت در مذاکرات مرتبط با برجام خواهد بود.

میرابیان در پایان خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مشخصا عربستان و امارت با طرح چنین موضوعاتی میخواهند سیاست ایران هراسی را در منطقه تقویت کنند. 

کد خبر: 1093294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =