ضرورت ایجاد مراکز تحقیقاتی صنایع دستی و نفت و گاز در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام بر ضرورت راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی صنایع‌دستی و نفت و گاز در این دانشگاه تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، نخستین نشست مجازی کمیته مراکز تحقیقاتی براساس طرح آمایش سرزمینی با تکیه بر ظرفیت‌های استان ایلام و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با حضور عبدالله محمدی مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، مدیر پژوهش و فناوری، مدیر مرکز رشد و فناوری، رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان و رؤسای مراکز تحقیقاتی برگزار شد.

میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در این نشست به بیان ظرفیت‌های استان ایلام از جمله وجود ذخایر بزرگ نفت و گاز، طولانی‌ترین مرز مشترک زمینی ایمن و فاصله کوتاه با کشور عراق و ظرفیت‌های اقتصاد مرزی، پوشش جنگلی مناسب، برخورداری از زمین‌های حاصلخیز کشاورزی، وجود رودخانه‌های دائمی، ظرفیت‌های طرح سامانه گرمسیری، نیروی انسانی متعهد و متخصص و محصولات دامپروری و صنایع دستی با قدمت بالای استان ایلام پرداخت و خواستار توجه و اختصاص مراکز تحقیقاتی جدید شد.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر ضرورت فعالیت و برنامه‌ریزی برای ایجاد مراکز تحقیقاتی بر مبنای نقشه راه  جامع استان ایلام تأکید کرد.

محمدی خواستار ایجاد مراکز تحقیقاتی براساس نقشه جامع مصوب و ظرفیت‌های واحدها و مراکز دانشگاهی براساس عنوان‌های ذکر شده در نقشه جامع ارسالی استان ایلام شد.

ضرورت ایجاد مرکز تحقیقاتی آسیب‌های اجتماعی براساس مشکلات اجتماعی ایلام

 علی نوری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز در این نشست ظرفیت‌ها و اولویت‌های این استان درباره ایجاد مراکز تحقیقاتی جدید برای  توسعه فعالیت‌ها و استفاده بیش از پیش از ظرفیت علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی را تشریح کرد.

وحید احمدی مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام هم درباره ضرورت ایجاد مرکز تحقیقاتی آسیب‌های اجتماعی براساس مشکلات و نارسایی‌های اجتماعی استان ایلام مواردی از جمله موضوعات طلاق، اعتیاد و ازدواج در سنین پایین را تشریح کرد.

علی قمری رئیس مرکز تحقیقاتی آینده‌پژوهی در علم و فناوری، سجاد توکلی رئیس مرکز تحقیقاتی آب و محیط زیست و اختر سلطانی رئیس مرکز تحقیقاتی مرکز مطالعات علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز گزارشی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته را ارائه کردند.

پیش از این دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام فاقد مرکز تحقیقاتی بود که با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته موفق به اخذ سه مرکز تحقیقاتی و دو هسته پژوهشی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093299

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =