هر مشکلی پیش می‌آید گردن قاچاق نیندازید

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متاسفانه بین مسئولان باب شده که مشکلات حوزه خود را گردن قاچاق می‌اندازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ حسن نیری در گفتگو با برنامه زنده سلام، صبح بخیر رادیو ایران درباره اظهارات برخی مسئولان که قاچاق جوجه یک روزه را عامل گرانی مرغ معرفی کرده بود، گفت: متأسفانه این موضوع در بین برخی مسئولان باب شده است که وقتی مشکلی در حوزه وزارتخانه‌هایشان پیش می اید، آن را گردن قاچاق می‌اندازند.

وی افزود: اگر نمی‌توانیم، مرهمی روی زخم مردم باشیم، نمک بر زخم شأن نپاشیم. در دی ماه، در اصفهان ۱۲ میلیون قطعه جوجه ریزی شده و این رقم در فروردین ماه، به ۶ میلیون قطعه رسیده است. این کمبود جوجه ریزی، چه ربطی به قاچاق دارد.

وی ادامه داد: ما یک مقداری قاچاق جوجه آن هم به ندرت در اسفند ماه داشتیم. قاچاق جوجه اینطور نیست که با کانتینر و از مبادی غیر رسمی و با حیوانات چهارپا انجام شود.

نیری خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان با قاچاق جوجه به گونه‌ای که بخواهد کمبودی در داخل کشور ایجاد کند و روی قیمت تأثیر بگذارد، مواجه نبوده و نیستیم.

مدیر کل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد: برای ریشه یابی علت گرانی مرغ باید به سراغ محتکران، دلالان و واسطه‌ها برویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گرانی گوشت قرمز هم در یک برهه‌ای گردن قاچاق دام زنده انداخته شد، گفت: ما کلاً ۷۰ میلیون رأس دام در داخل کشور داریم. برخی می‌گفتند ۵۰ تا ۶۰ هزار رأس دام زنده و برخی می‌گفتند ۱۰۰ هزار رأس دام زنده قاچاق شده است؛ این اعداد یعنی یک درصد کل جمعیت دام زنده کشور؛ چرا گرانی گوشت گوسفند و گاو را گردن قاچاق می‌اندازند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1093334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =