مشاور آقای مدیرعامل، سرمربی موقت سایپا شد!

پس از جدایی ابراهیم صادقی از تیم فوتبال سایپا، محسن بیاتی‌نیا، مشاور مدیرعامل و رئیس آکادمی فوتبال سایپا به عنوان سرمربی موقت نارنجی‌پوشان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدرضا ولی‌زاده؛ باتوجه به کسب نتایج ضعیف خودروسازان در لیگ بیستم با هدایت ابراهیم صادقی، سرانجام روز بیست و سوم فروردین، کاپیتان وفادار اسبق سایپایی‌ها از سمت خود استعفا داد.

۱۷ سال بازی و ۵۰ هفته مربیگری

بدون شک ابراهیم صادقی یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است، مرد محجوب نارنجی‌پوش، از سال ۱۳۷۹ به عضویت سایپا درآمد و با ۱۷ سال حضور مداوم در این تیم، به عنوان اسطوره این باشگاه شناخته می‌شود، صادقی در سال ۱۳۹۶ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و دو سال بعد به عنوان سرمربی به این تیم برگشت. اما عمر مربیگری صادقی در سایپا، شباهتی به دوران بازی‌اش نداشت و سرانجام پس از ۵۰ هفته هدایت سایپا در لیگ‌برتر ابراهیم صادقی از این تیم جدا شد.

نشد که نشد!

فصل اول حضور ابراهیم صادقی در سایپا، فصل دشواری شد، سایپایی‌ها با اعتماد به جوانان و استفاده از بازیکنان آکادمی باشگاه پای به لیگ نوزدهم نهادند، اما نتایج صادقی به سایپا به حدی بود که تا روز آخر، خودروسازان از مدعیان سقوط به دسته پایین‌تر بودند.

سایپا در لیگ نوزدهم با کسب ۲۹ امتیاز از ۳۰ مسابقه، پنج برد، چهارده تساوی و یازده شکست از سقوط به لیگ آزادگان گریخت و در رده چهاردهم قرار گرفت. اما در لیگ بیستم، عملکر سایپا در نقل و انتقالات متفاوت بود، نارنجی‌پوشان با خرید چند بازیکن باتجربه با ترکیبی از بازیکنان جوان و جویای نام وارد لیگ بیستم شدند، اما بازهم اوضاع خوب پیش نرفت.

نتایج سایپا به حدی ضعیف بود که این تیم در بیست هفته تنها موفق به کسب سه پیروزی شد و نه تساوی و هشت شکست، با هجده امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفت. این نتایج سرانجام راه ابراهیم صادقی را از سایپا جدا کرد، راهی که در ابتدا برای یک برنامه چندین ساله بود، اما خطر سقوط مدیران این باشگاه را وادار به تغییر کرد.

از مهدی پاشا تا روانخواه و کمالوند

در شرایطی که جدایی صادقی از سایپا قطعی شد، مدیران سایپا مذاکره خود را با چند ده مربی (به گفته روبط عمومی باشگاه) آغاز کردند اما در نهایت از مهدی پاشازاده و امیدرضا روانخواه به عنوان اصلی‌ترین گزینه هدایت نارنجی‌پوشان تهرانی یاد می‌شد، باوجود اینکه در چند روز اخیر از مهدی پاشازاده به عنوان سرمربی چوکا تالش هم نامبرده شده است، شرایط نیمکت سایپایی‌ها عجیب و غریب به نظر می‌رسید.

خبری هم درخصوص مذاکره مدیرلن سایما با فراز کمالوند، مدیرفنی استقلال، آن هم شب بازی با الاهلی عربستان به گوش رسید که صحت و سقم آن در آینده مشخص خواهد شد.

مشاور آقای مدیر سرمربی موقت شد

اما در شرایطی که فوتبالدوستان منتظر معرفی سرمربی جدید سایپایی‌ها، آن هم از گزینه‌های مذکور بودند، محسن بیاتی‌نیا، مشاور مدیرعامل و رئیس آکادمی فوتبال سایپا با حفظ سمت به عنوان سرمربی موقت نارنجی‌پوشان انتخاب شد.

در نهایت باید منتظر ماند و دید آینده نیمکت سایپا چه خواهد شد، آیا بیاتی‌نیا روی نیمکت نارنجی‌پوشان ماندنی خواهد شد و از سرمربی موقت، هدایت دائمی سایپا را برعهده خواهد گرفت، یا مدیران

سایپا فرد دیگری را برای هدایت تیم چهاردهم جدولی درنظر خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سیدمظفرحیات غیبی IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
      0 0
      مثل همیشه عالی بود آقای جعفری لیگ مملو از مغزهای آبی شده . ولی سیاست بدی مدیران ما دارند کاش یک روزی به مربیان لیگ حداقل طبق قراردادی که عقد میکنن پایبند باشند.