لابی صهیونیستی با فشار بر بایدن در پی رقم زدن «برجام۲» است

کارشناس مسائل بین الملل گفت: لابی صهیونیستی تلاش میکند تا با فشار بر بایدن توافق «برجام دو» را رقم بزند که تیم مذاکره کننده ایرانی قطعا نباید آن را بپذیرد.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص نشست وین که میان هیات های مذاکره کننده ایرانی و اعضای باقیمانده در برجام در حال جریان است و موضوع چگونگی لغو تحریم ها توسط آمریکا هم یکی از مهمترین دستورکارهای آن نشست است، اظهار داشت: مذاکرات وین پیچیده و نفس گیر است اما با توجه به رهنمودهای رهبری و ضرورت پایبندی تیم مذاکره کننده به این رهنمودها، به نظر می رسد درنهایت خروجی مناسبی خواهد داشت. 

وی گفت: در آستانه انتخابات ایران، تلقّی مقامات آمریکایی بر این است که اگر به برجام بازگردند و تحریم ها برداشته شود طیف خاصی در انتخابات برنده خواهند شد. بنابراین، به نظر می رسد طی هفته های آتی، آمریکا به برجام بازمیگردد و بخشی از تحریم ها نیز به صورت گام به گام و تدریجی برداشته خواهد شد.

هانی زاده اضافه کرد: درحال حاضر سیگنال هایی دریافت می شود مبنی بر اینکه کشورهای اروپایی نظیر انگلیس، فرانسه و آلمان در تلاش هستند تا آمریکا را قانع کنند که بخشی از تحریم ها را لغو کند.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: باتوجه به این شرایط به نظر می رسد که داد و ستد های پنهانی شکل گرفته است که براساس آن بخشی از تحریم ها طی هفته های آینده لغو خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت بایدن برای بازگشت به برجام محدودیت خاصی ندارد، جز اینکه ایران به تعهدات برجامی خود بازگردد.

هانی زاده در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی لابی صهیونیستی نیز تلاش میکند تا با فشار بر تیم بایدن توافقی را به عنوان «برجام دو» رقم بزند، توافقی که توسعه موشک های بالستیک ایران، غنی سازی هسته ای و همچنین نفوذ ایران در منطقه را شامل شود که تیم مذاکره کننده ایرانی قطعا نباید این موارد را بپذیرد.

کد خبر: 1093373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =