دولت به هر قیمتی دنبال به نتیجه رساندن مذاکرات است

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم گفت: دولت در مذاکرات وین به هر قیمتی به دنبال به نتیجه رساندن مذاکرات است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری بتواند جلوه‌ خوبی از خود به جای بگذارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمله خرابکارانه به تاسیسات هسته‌ای نطنز،نشان دهنده این است که رژیم صهونیستی و ایالات متحده آمریکا برای جلوگیری از فرآیند پیشرفت صنعت هسته‌ای ایران از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد. در این میان اما مواضع دستگاه دیپلماسی کشور و همچین روند مذاکرات در وین، جای تامل و بررسی بیشتری دارد.

در همین ارتباط، صابر خوشکلام دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز، با اشاره به تمایل دولت برای ادامه روند مذاکرات با غرب، اظهارکرد: سال ۹۴ دولت به دنبال مذاکرات هسته‌ای بر روی قلب راکتور اراک بتن ریزی کرد؛ همچنین عضویت داوطلبانه در پروتکل الحاقی که بازرسان آژانس به صورت آنلاین بر آن نظارت داشتند، از جمله اقداماتی بود که به تدریج موضع جمهوری اسلامی را در روند مذاکرات تضعیف کرد. این درحالی بود که کوچکترین اقدامی از سوی طرف مقابل صورت نگرفت.

وی افزود: مذاکرات برجام چه در ژنو و چه در وین، در هیچ بازه زمانی برای ایران سودی نداشت؛ این موضوعات درحالی است که برخی مستندهای فرهنگی مانند فروشنده یا سریال گاندو، خبر از وجود جاسوس در تیم مذاکره کننده هسته‌ای می‌دهد و می‌توانیم خرابکاری در تاسیسات و ترور شهید فخری زاده را در همین راستا مورد بررسی قرار دهیم.

خوشکلام با اشاره به متن برجام و تاثیر آن در خرابکاری مجدد در تاسیسات هسته‌ای نطنز گفت: بند ۵ برجام تاکید می‌کند که همه تحقیقات علمی و تولیدات صنعتی باید در این تاسیسات انجام شود؛ بنابراین طبیعی است که اقدامات مخرب نیز در همین موقعیت انجام ‌شود؛ این مسئله اثبات می‌کند که ما برخلاف طرف مقابل، به تک تک بندهای برجام عمل کرده‌ایم.

دبیرجامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم ادامه داد: اخیرا هم با توجه به روی کار آمدن رئیس جمهور دموکرات در آمریکا، دولت در مذاکرات وین به دنبال به نتیجه رساندن مذاکرات به هر قیمتی است تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری بتواند جلوه‌ خوبی از خود به جای بگذارد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه آزاد قم درباره‌ی اقدام دولت پس از خرابکاری اخیر در تاسیسات هسته‌ای نطنز گفت:غنی سازی ۶۰ درصد و به کارگیری IR6 در تاسیسات هسته‌ای،اقدامی قابل تقدیر از جانب دولت است،ولی برای جبران توقف تولیدات هسته‌ای،سالها باید تلاش کرد تا مجددا ایران در موضع قدرت قرار گیرد.

وی در پایان درباره ی آینده صنعت هسته‌ای ایران خاطرنشان کرد: با توجه به روی کار آمدن دولت جدید،دو قدرت هسته‌ای و قدرت دفاعی ایران به هیچ عنوان نباید تحت تاثیر اعتماد به غرب قرار گیرد و اگر قرار است مذاکره‌ای انجام شود،بنابر بیانات مقام معظم رهبری باید راستی آزمایی و مصلحت و منافع نظام لحاظ شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093383

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =