مسئولان پروتکل‌های امنیتی مراکز هسته‌ای را اصلاح کنند

کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسئولان مربوطه توأمان با بررسی علل حوادث، به بازنگری در پروتکل‌های امنیتی و اصلاح ساختارهای مربوطه بپردازند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران 
درباره محکومیت خرابکاری در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن و فرسایشی شدن مذاکرات با گروه ۵+۱ بیانیه‌ای صادر کرد.


در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: ضمن محکومیت شدید اقدام خرابکارانه مجدد دولت جنایت پیشه بایدن و رژیم جعلی صهیونیستی در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن،  تلقی کردن دور جدید مذاکرات فرسایشی دستگاه دیپلماسی کشور را بیهوده می‌داند. اقدام خرابکاری قطعاً در راستای ضربه زدن به پیشرفت‌های اخیرصنعت غنی سازی هسته‌ای کشور، هدف قراردادن اقتدار و عزت ملت ایران و متوقف کردن اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم های مصوب مجلس شورای اسلامی بوده و دشمن با این اقدام قصد خالی کردن دست جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات لغو تحریم ها را داشته تا هیأت مذاکره کننده ما از موضع ضعف در نشستها حضور یابد و نتیجتاً همانند مذاکرات قبلی برجام -که به فرموده رهبر معظم انقلاب (حفظه الله) خسارت محض بود. هیچ دستاورد عملی برای ملت سلحشور ایران حاصل نشود.   

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: با توجه به اتفاقات یک سال گذشته اعم ازخرابکاری‌ها در سایت نطنز و ترور دانشمند گرانقدر هسته‌ای و دفاعی کشور شهید فخری‌زاده و پاسخ ندادن مناسب از سوی دولت، این تفکر در ذهن دشمنان شکل گرفته که ما قادر به پاسخ گویی نیستیم و محافظه کاری برخی مسئولان و دامن زدن به توهم افتادن در «تله تنش» بعضی دولتمردان غربگرا به این تفکر دامن زده است.

در این بیانیه مطرح شده است: در اظهارات کارشناسان غربی نیز مکرراً به آن تأکید می شود. لذا مسئولان نظامی و امنیتی کشور باید در زمانی مناسب و به موقع پاسخ سخت و قاطعانه به دشمنان قسم خورده انقلاب بدهند. ضمن آنکه عوامل داخلی و خارجی دخیل در این موضوع را نیز به شدت تنبیه و مجازات کنند تا دیگر دشمنان حتی خیال دخالت و خرابکاری در کشور را از ذهن خود دور سازند که در غیر این صورت خدایی ناکرده در آینده شاهد تکرار این گونه حوادث ناگوار خواهیم بود.    

در این بیانیه عنوان شده است: تجربه برجام نشان داد که هدف استکبار جهانی و حامیان آن از امضای متزلزل این توافق، به خیال استکباری خود نه تنها منع جمهوری اسلامی ایران از دستیابی به سلاح هسته‌ای، بلکه از آن به مراتب مهمتر در پی یافتن راهی و برداشتن گامی جهت استحاله آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بوده است. بنابراین چون توطئه آنها با هوشیاری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ملت انقلابی ما محقق نگردید لذا قراردادی که خود نوشته بودند زیر پا گذاشته و مجدداً تحریم‌های ظالمانه را علیه ملت بزرگ ایران باز گرداندند. این هدف همچنان و حتی قوی تر از قبل وجود دارد و این بار ظاهراً قرار است با طرح  بازگشت به برجام دنبال گردد که مسئولین سیاسی کشور و طرف مذاکره با 1+4 باید این مهم را مد نظر داشته باشند. البته ایمان راسخ داریم که به حول و قوه الهی و درایت و رهنمودهای مقام عظمای ولایت و در صحنه بودن مردم هوشیار و فهیم، این هدف شوم محقق نخواهد شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:  به دستگاه دیپلماسی کشور موکداً تذکر داده می‌شود که باور خود مبنی بر گره زدن حل همه مشکلات کشور به اذن و رضایت کدخدا را از اذهان خویش پاک کرده و از هرگونه پذیرفتن توافق احتمالی نابرابر، نامتوازن و مقطعی اجتناب شود چرا که آزموده را این همه آزمودن، خطاست. ضمناً تأکید می گردد هیأت مذاکره کننده در صورت زیاده خواهی طرف مقابل و یا تداوم فرسایشی نمودن مذاکرات (تأکیدات حکیم فرزانه انقلاب)، از ادامه آن پرهیز کنید. 

در بیانیه کانون بسیج اساتید پژوهشگاه علوم و فنون هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران آمده است: دستگاه دیپلماسی کشور بداند که اثبات ضررهای سنگین مذاکرات فرسایشی به منزله تکرار شهادت حضرت سید الشهدا (ع) جهت ثابت کردن ظلم یزید ملعون، امضا شدن برجام جهت ثابت شدن غیر قابل اعتماد بودن آمریکا، شهادت سردار سلیمانی بابت اثبات ضرورت اخراج نظامیان مزدور آمریکایی و هم پیمانانش از منطقه است. آیا باید «یک تاریخ» هزینه شود تا به یک عده تصمیم گیرنده آینده این کشور، وجود کوهی از زیانهای دشمن به مملکت، اثبات شود؛ اما یادتان باشد که با اطاعت از منویات رهبری حضرت امام خامنه ای (دامت برکاته) می‌توانستید و البته می‌توانید هزینه‌های سنگین وارده از سوی دشمن را به حداقل برسانید. 

در بخش دیگری از این بیانیه بیان شده است: خرابکاری‌های رخ داده در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نشان از نفوذ و ایجاد حفره امنیتی در این مجتمع دارد که ضمن قدردانی از زحمات فراوان و ایثارگرانه پرسنل و خدوم امنیتی، لازم است مسئولان امنیتی مربوطه توأمان با بررسی علل به وجود آمدن مکرر این امر، به بازنگری اساسی در پروتکل‌های امنیتی و اصلاح ساختارهای مربوطه بپردازند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: با تقدیر از تمامی دست اندر کاران جهت اقدامات جبرانی و راه اندازی زنجیره غنی سازی 60% اورانیوم، با توجه به ضعف امنیتی در سایت نطنز و حوادث خرابکارانه استکبار جهانی در این مجتمع، بدینوسیله به مسئولان تأکید می‌شود «ضمن پایبندی نبودن به بند 5 برجام و انحصار غنی سازی در نطنز» و با توجه به موقعیت و ساختار «مجتمع فردو» این مهم باید در آنجا انجام گیرد تا احتمال هر گونه خرابکاری و ضربه دشمن را به حداقل برساند.  
انتهای پیام/

کد خبر: 1093393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =