ایران و عربستان مذاکرات مستقیم انجام دادند

روزنامه فایننشال تایمز مدعی است که مقامات ایران و عربستان در راستای بهبود روابط، مذاکرات مستقیم انجام داده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ رسانه فاینشال تایمز در خبری که به نقل از سه منبع آگاه منتشر نمود، مدعی شده که مقامات بلندپایه ایران و عربستان سعودی، مذاکراتی مستقیم در راستای بهبود رابطه انجام داده اند. این در حالی است که پنج سال از قطع روابط دیپلماتیک بین دو کشور می‌گذرد.

به ادعای فاینشنال تایمز، این گفتگوها  در تاریخ ۹ آوریل (۲۰ فرورین) در شهر بغداد انجام شده و گفته می‌شود که نتیجه ای مثبت داشته است.

در این گزارش آمد که یکی از موضوعات مورد بحث نیز حملات انصارالله به مواضع سعودی بوده است.

در این مذاکرات «خالد بن علی الحمیدان» مدیرکل اداره اطلاعات عمومی ریاست هیأت سعودی را بر عهده داشته و دور بعدی مذاکرات مستقیم بین ریاض و تهران هم برای هفته آینده برنامه‌ریزی شده است.

شنیده ها حکایت از آن دارد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق فرایند این مذاکرات ادعایی را تسهیل کرده است و اینکه او ماه گذشته در سفر به ریاض، با بن سلمان در این رابطه گفتگو کرده است.

همچنین ادعا می شود که مذاکرات تهران-ریاض با سرعت پیش می رود چرا که مذاکرات برجام با سرعت در حال حرکت به جلو است و همچنین پای حملات انصارالله به مواضع عربستان سعودی در میان است.

این در حالی است که به نوشته فایننشال تایمز، یک مقام ارشد سعودی وجود هرگونه مذاکره ای را تکذیب کرده و دولت های ایران و عراق نیز در این باره صحبتی نکرده اند.

از طرفی، یک مقام ارشد عراقی و یک دیپلمات خارجی، انجام این مذاکرات را تائید می کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =