جزئیات برگزاری آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی در سال ۱۴۰۰

بر اساس آخرین تقویم برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی، آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی ۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، دانش‌آموختگان دوره دکتری عمومی رشته پزشکی علاوه بر شرکت در امتحانات و  ارزیابی‌های پایان  بخش‌های بالینی، باید در پایان مرحله کارورزی  در آزمون‌های مهارت‌های بالینی شرکت کنند تا میزان توانمندی بالینی این افراد تعیین شود.

بر اساس آخرین تقویم برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی، آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی ۶ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.  

دانشجویان دکتری عمومی پزشکی می‌توانند با مراجعه به مرکز صلاحیت بالینی دانشگاه محل تحصیل خود برای ثبت‌نام در آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی اقدام کنند، اما فارغ التحصیلان دکتری عمومی پزشکی برای ثبت‌نام جهت شرکت در این آزمون باید به مرکز سنجش آموزش پزشکی مراجعه کنند.

در آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی نمره‌ای معیین نمی‌شود و فقط رد یا قبول شدن فرد مشخص می‌شود. در این آزمون عملی، فرد برای قبولی باید حداقل نمره ۱۲ از ۲۰ را کسب کند؛ البته در سه سال اول برگزاری آزمون، حد نصاب قبولی ۱۰ از ۲۰ است؛ به طوری که اگر فرد موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شود، گواهی صلاحیت بالینی برای وی صادر می‌شود.

کارورزان بعد از  طی کردن ۶ ماه از دوره کارورزی خود مجاز به شرکت در آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی هستند. به طور کلی اسامی کارورزان واجد شرایط و داوطلب شرکت در آزمون، از طرف معاونت آموزشی دانشگاه متبوع به آموزش دانشگاه محل برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.

هر کارورز می‌تواند یک بار به صورت رایگان در این آزمون شرکت کند و در صورتی که حد نصاب نمره را کسب نکرد، برای دفعات بعدی باید هزینه پرداخت کند و اگر بعد از ثبت نام از شرکت در آزمون منصرف شد، در صورتی که تا ۲ هفته قبل از آزمون انصراف خود را به صورت کتبی اعلام نکند، هزینه پرداخت شده مسترد نمی‌شود.

در صورتی که کارورز از شرکت در آزمون صلاحیت بالینی پزشکی عمومی منصرف شد، تا ۲ هفته فرصت دارد انصراف خود را به صورت کتبی به دانشگاه محل تحصیل خود اعلام کند؛ در غیر این صورت، عدم حضور کارورز غیبت تلقی شده و فرد مهلت شرکت رایگان در آزمون را از دست خواهد داد.

لازم به ذکر است؛ دفعات شرکت در آزمون محدودیتی ندارد و هر فرد می‌تواند چندین بار در آزمون شرکت کند. حداقل ۴۰ درصد آزمون مربوط به بخش‌های مصاحبه، گرفتن شرح حال، مهارت‌های ارتباطی و معاینه فیزیکی است و تفسیر پاراکلینیک و اداره بیمار نیز حداقل ۴۰ درصد  نمره آزمون را شامل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =