ایران معتقد به حفظ صلح، ثبات و امنیت در منطقه بالکان است

رئیس‌جمهور گفت: ایران معتقد به ضرورت حفظ صلح، ثبات و امنیت در منطقه بالکان و همزیستی مسالمت‌آمیز همه اقوام و نژادها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار «نیکلا سلاکوویچ» وزیر امور خارجه صربستان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از وحدت ملی صربستان حمایت کرده است، ضرورت تقویت همکاری‌های بین‌المللی تهران و بلگراد را مورد تاکید قرار داد.

رئیس‌جمهور با اشاره به روابط خوب و صمیمی ایران و صربستان و همچنین امضای یادداشت تفاهم همکاری میان وزیران امور خارجه دو کشور، بر تلاش برای توسعه و تعمیق مناسبات در زمینه‌های مختلف، سیاسی، اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد به ضرورت حفظ صلح، ثبات و امنیت در منطقه بالکان و همزیستی مسالمت‌آمیز همه اقوام و نژادها است، گفت: مبارزه با تروریسم و برقراری صلح و ثبات و امنیت مستلزم همکاری و تلاش همه‌جانبه کشورها است.

رئیس‌جمهور در این دیدار با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران و صربستان، آمادگی کشورمان برای مشارکت و همکاری‌های علمی و تخصصی با صربستان را در زمینه مبارزه با کرونا، اعلام کرد.

روحانی در این گفتگو همچنین با اشاره به اعمال تحریم‌های غیرقانونی و جنگ اقتصادی سه ساله آمریکا علیه ملت ایران، اظهار داشت: با تغییرات ایجاد شده در عرصه بین‌المللی و ابراز تمایل دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام، با لغو کامل تحریم‌های این کشور، فضای جدیدی برای همکاری‌ها و تعاملات اقتصادی ایران با جهان ایجاد خواهد شد و بهتر است کشورهای دوست برای استفاده از این فرصت تلاش کنند.

وزیر امور خارجه صربستان نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورش همواره بر روابط دوستانه با ایران مصمم بوده است، بر توسعه و تعمیق روابط و مناسبات دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه تاکید کرد.

نیکلا سلاکوویج افزود: همواره از برجام و اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کرده و می‌کنیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر مشکلات مرتبط با این توافق بین‌المللی رفع شود.

وزیر امور خارجه صربستان همچنین با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور کشورش به دکتر روحانی، گفت: ایشان برای سفر به ایران بسیار مشتاق هستند و امیدوارند با فراهم شدن شرایط و بهبود وضعیت بیماری کرونا، این سفر در نزدیک‌ترین زمان ممکن انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =