ابراز ناامیدی انگلیس از تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان

بالاترین مقام ارتش انگلیس از تصمیم آمریکا برای خروج از افغانستان ابراز ناامیدی کرده و گفت: این تصمیمی نبود که انتظارش را داشتیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ ژنرال «سِر نیک کارتر» رئیس ستاد ارتش انگلیس، در مصاحبه با بی‌بی‌سی در واکنش به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان گفت: این تصمیمی نبود که ما انتظارش را داشتیم اما مطمئناً به آن احترام می‌گذاریم. این (تصمیم بایدن) به روشنی تایید تحول در استراتژی آمریکا است.

در هفته گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تصمیم به خروج باقیمانده نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر، هم‌زمان با بیستمین سالگرد حملات القاعده به برج‌های نیویورک را اعلام کرد و متعاقب آن برخی دیگر از کشورهای عضو ناتو نیز اعلام کردند که نظامیان خود را از افغانستان خارج می‌کنند.

کارتر در ادامه این مصاحبه گفت که خروج تمامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی از افغانستان پس از دو دهه، ممکن است به بازگشت جنگسالاران بینجامد، اما وضعیت آن قدر بد نیست که برخی بدبین‌ها پیش‌بینی می‌کنند.

این ژنرال انگلیسی در ادامه به تغییر طالبان اشاره کرده و گفت: طالبان دیگر آن سازمانی نیست که پیش از این بود، طالبان در این ۲۰ سال متحول شده، در این مدت فکر می‌کنم طالبان درک کرده که نیاز به مشروعیت سیاسی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =