غرب می‌داند دولتی سازشکارتر از دولت فعلی در ایران روی کار نمی‌آید

مسئول سیاسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آمریکا و غرب می‌دانند که دولتی سازشکار ازدولت‌های یازدهم و دوازدهم در ایران روی کار نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای اروپایی و آمریکا به قدری طولانی شد که رنگ و بوی فرسایشی شدن به خود گرفته است. موضوعی که برخی از کارشناسان و صاحب نظرات سیاسی در داخل کشور آن را به سود نمی‌دانند.  رهبر انقلاب نیز پیشتر در این خصوص تذکراتی داده بودند؛ اما برخی دیگر از کارشناسان از کلید خوردن مذاکرات برجامی در هفته گذشته در  وین، ابراز خرسندی کرده و امیدوارند مذاکرات به احیای برجام ختم شود.

سید یوسف مرادی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای فرسایشی شده است، گفت: هیچ مسئول، جناج سیاسی یا فرد سیاسی با اصل مذاکرات هسته‌ای مشکل ندارد؛ اما طولانی شدن این مذاکرات مناسب نیست.

وی با انتقاد از شیوه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و کشورهای‌ اروپایی و آمریکا عنوان کرد: روش و شیوه ادامه مذاکرات در هشت سال گذشته که ماحصل آن «برجام» بود نشان می‌داد که دیگر جوابگو نیست.

مسئول سیاسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دولت از ابتدا سنگ بنای مذاکرات را اشتباه گذاشته است، گفت: مذاکرات هسته‌ای یا برجام نشان داد که الزامی برای متعهد بودن کشورهای غربی ندارد، در نتیجه پافشاری دولتمردان بر ادامه مذاکره با رویکرد گذشته شاید خیلی به صلاح منافع ملی نباشد.

وی ادامه داد: اگر مسئولان قصد ادامه مذاکرات هسته‌ای را دارند باید روش و معیارهای خود را تغییر دهند و به گونه‌ای نباشد که مانند برجام تنها ایران متعهد به تعهدات خود باشد.

مرادی اضافه کرد: شیوه ورود ایران از نقطه ضعف و اشتیاق برای مذاکرات هسته‌ای، یکی از عوامل مهم در شکست مذاکرات بوده است.

مسئول سیاسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه توان علمی دانشمندان هسته‌ای قابل مذاکره و بازگشت نیست گفت: آغاز غنی‌سازی 60 درصد اورانیوم به جهانیان ثابت کرد که ایران علم هسته‌ای را دارد و رژیم غاصب صهیونیست با علم به این موضوع نطنز را مورد حمله قرار داد تا جلوی پیشرفت هسته‌ای ایران را بگیرد.

وی ادامه داد: آمریکا و غرب به خوبی می‌دانند که انرژی هسته‌ای مصارف دارویی و تولید انرژی دارد و ایران به فکر تولید بمب هسته‌ای نیست؛ اما به دلیل ریشه‌های دشمنی با اصول انقلاب قصد دارند کشور را همواره در تحریم نگاه دارند.

مرادی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای در چند ماه باقی مانده از دولت دوازدهم، موقت و کاذب است، گفت: به عقیده بنده با این رویکرد دولت، نتیجه‌ای در مذاکرات حاصل نخواهد شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی مطرح کرد: تحرکات اخیر رژیم صهیونیست و حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز نشان داد که آمریکا به عنوان شریک این رژیم، برای برجام اعتباری قائل نیست.

وی درباره اینکه غربی‌ها منتظر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران هستند یا خیر، گفت: آنها به خوبی می‌دانند که دولتی سازشکارتر از دولت‌های یازدهم و دوازدهم در ایران امور را به دست نخواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =