ارزیابی نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از مذاکرات وین

ظاهراً مقام‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در نشستی به ارزیابی مذاکرات وین پرداخته و از احتمال احیای کامل برجام ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ وبگاه آکسیوس به نقل از دو منبع آگاه مدعی شد که مقامات اطلاعاتی و نظامی ارشد رژیم صهیونیستی معتقدند که مذاکرات وین می‌تواند به بازگشت آمریکا به برجام و احیای توافق هسته‌ای منجر شود و طی نشست کابینه امنیتی این رژیم، از این بابت ابراز نگرانی کرده‌اند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی به دنبال آن است که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را متقاعد کند که از فشارها علیه ایران، نکاهد.

ادعا می‌شود در این جلسه، موساد به طور ویژه درباره برنامه هسته‌ای ایران صحبت کرده و مقامات اطلاعاتی ارتش این رژیم هم فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را مورد ارزیابی قرار داده‌اند.

این دو نهاد هم ارزیابی مشابهی از مذاکرات وین ارائه داده‌اند و حتی می‌گویند ممکن است ظرف چند ماه آینده توافقی میان ایران و دیگر طرفین برجام حاصل شود.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی هفته گذشته در اقدامی که بعید به نظر می‌رسد بدون هماهنگی آمریکا انجام شده باشد؛ سایت نطنز را هدف تروریسم هسته‌ای قرار داد.

روز گذشته، جیک سالیوان مشاور امنیتی کاخ سفید هم مدعی شد مذاکرات وین سازنده است و تلاشی واقعی در راستای بازگشت متقابل به برجام انجام می‌شود.

البته وی در ادامه این ادعا افزود: آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را بر نخواهد داشت مگر آنکه اطمینان پیدا کند که ایران به تعهدات هسته‌ای خود پایبند خواهد شد.

این در حالی است که ایران بازگشت کامل به تعهدات برجامی را در گرو رفع کامل همه تحریم‌ها می‌بیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =