پایان‌نامه‌های مسئله‌محور دانشجویان علوم پزشکی حمایت مالی می‌شود

طی توافق به عمل آمده بین معاونت‌های تحقیقات و آموزشی وزارت بهداشت از پایان نامه‌های مسئله محور دانشجویان علوم پزشکی حمایت مالی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، بر اساس توافق به عمل آمده بین معاونت‌های تحقیقات و آموزشی وزارت بهداشت در راستای حمایت از رویکرد مسئله محور در تعریف و اجرای پایان نامه‌های دانشجویی، از آن دسته پایان نامه‌هایی که طی این فرایندها حسب سفارش سازمان‌ها و نهادهای کارفرما شکل گرفته و حداقل ۵۰ درصد از منابع مورد نیاز آنها از این طریق تامین شود، تا تکمیل سقف مورد نیاز تامین خواهند شد.

همچنین جلب مشارکت مالی سازمانهای همکار در این حوزه، به عنوان امتیاز مثبت در ارزشیابی دانشگاه ها لحاظ خواهد شد. پیش از این آیین نامه حمایت از پایان نامه‌های دانشجویان علوم پزشکی به شیوه جدید به دانشگاه‌ها ابلاغ شده بود.

فعالیت‌های جایگزین برای ارائه پایان نامه:

۱. انجام کارآموزی / کارورزی داوطلبانه و مازاد بر کوریکولوم آموزشی مصوب و برنامه ریزی شده در یک حیطه خاص علمی / مهارتی و یا فعالیت‌های اجتماعی مرتبط به سلامت به مدت حداقل ۶ ماه

۲. کارآموزی / کارورزی داوطلبانه و مازاد بر کوریکولوم آموزشی مصوب و برنامه ریزی شده در یک محل مطب، درمانگاه و مراکز بهداشتی - درمانی به مدت حداقل ۶ ماه

۳. کارآموزی/ کارورزی در سازمان‌های مردم نهاد (NGO)، خیریه‌های سلامت و انجمن‌های علمی به مدت حداقل ۶ ماه (به عنوان مثال فعالیت در انجمن صرع، دیابت و …)

۴. تدوین دفترچه و یا کتاب‌های آموزشی و کاربردی ویژه مخاطبین خاص و یا عموم مردم به شکلی که جذابیت، نوآوری خاص داشته و مبتنی بر شواعد علمی تهیه شده باشند

۵. تدوین پورتفولیو الکترونیک و یا تدوین راهنماهای بالینی ساده در سطح دکتری عمومی در قالب سامانه‌ای و یا کاغذی

۶. شرکت در دوره پودمانی تعریف شده حضوری و یا مجازی روش‌مند پژوهش‌های بالینی، آموزش پزشکی، یا موضوعات مشابه و مرتبط به رشته.

۷. حضور و ارائه خدمت داوطلبانه به مدت حداقل ۶ ماه در مراکز ارائه خدمت به سالمندان و یا بیماران صعب العلاج و یا درمانگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی.

۸. همکاری در اجرای پایان نامه‌های دوره‌های دکتری تخصصی با تعریف وظیفه و مستند کردن فعالیت به شکلی که دقیقاً سهم و جایگاه کاری دانشجویان عمومی و دکتری تخصصی و مسئولیت و حقوق معنوی ایشان روشن باشد.

۹. فعالیت مؤثر در شرکت دانش بنیان و یا کارخانه‌ها و کارگاه‌های مرتبط حداقل به مدت ۶ ماه همراه با کارنامه عملکردی قابل قبول و بیش از حد یک مشاهده گر.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =