الدحیل، آزمون سخت مجیدی

تیم استقلال چهارشنبه ساعت ۲۲:۱۵ در سومین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الدحیل قطر خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رضا بلوچی؛ تیم فوتبال استقلال ایران که دو بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان آسیا را با برد پشت سر گذاشته است، در سومین دیدار خود به مصاف الدحیل قطر خواهد رفت.

الدحیل با دو بازی و ۴، امتیاز، بعد از استقلال، در رده دوم جدول گروه C مسابقات قرار دارد.

 الدحیل به دنبال جبران نتایج از دست رفته

الدحیل به مانند سایر تیم های قطری با سرمایه‌گذاری های سنگین در سال‌های گذشته خود را برای کسب عنوان قهرمانی در آسیا مهیا کرده است. بازیکنان خارجی خوبی را به خدمت گرفته اند.

مهدی بن عطیه مراکشی، ادمیلسون جونیور و دودو برزیلی و مایکل اولانگای کنیایی چهار بازیکن خارجی الدحیل هستند ضمن اینکه علی کریمی بازیکن سابق استقلال جزو خارجی های الدحیل محسوب می شود.

صبری لموشی، سرمربی فرانسوی الدحیل به دنبال برتری در این مسابقه و به فراموشی سپردن تساوی ناامیدکننده شاگردانش مقابل الاهلی است. دیداری که لموشی معتقد بود الدحیل شایستگی کسب بیشتر از یک امتیاز را داشت.

الدحیل در بازی مقابل الاهلی با وجود اینکه سرتر از حریف بود.نتوانست توفیق چندانی حاصل کند و با تساوی مقابل این تیم، فقط صاحب یک امتیاز شد، تا صدر جدول را به استقلال بسپارد.

مجیدی به دنبال سومین برد، برابر الدحیل

فرهاد مجیدی و کادر فنی‌اش که پس از محمود فکری هدایت استقلال را بر عهده گرفتند، توانستند تغییرات رو به جلوی خوبی را در تیم ایجاد کنند. مجیدی در کنار کمالوند در ۶ بازی گذشته در جام حذفی و لیگ ایران و بازی های آسیایی، صاحب ۵ برد و یک تساوی شده است.

بازی با الدحیل هفتمین بازی مجیدی به همراه استقلال خواهد بود و او کاملا به اهمیت و قدرت الدحیل واقف هست. او به خوبی می داند که باید دو برد پرگل قبلی را فراموش کند و با تاکتیک و استراتژی کامل وارد نبرد با الدحیل قطر شود.

مجیدی و شاگردانش دو دیدار مهم و حساس با الدحیل، را پیش رو دارند، دو بازی که می توانند سرنوشت تیم اول گروه را رقم بزنند و اگر استقلال در دو بازی با الدحیل به پیروزی برسد، می تواند با شرایطی آسوده تر به عنوان صدر نشین به مرحله ی بعدی مسابقات صعود کند، چرا که تیم های الاهلی عربستان و الشرطه عراق در دو بازی اول با استقلال، نشان دادند که نمی توانند حریفان سرسختی برای استقلال باشند.

مجیدی به خوبی می داند که با دو برد، نمی توان در مورد صعود قطعی، صحبت کرد و بازی های آینده هر کدام به نوبه ی خود مهم هستند، ولی دو بازی با الدحیل و نتایج آن، نقش مهمی در تعیین سرگروه خواهند داشت.

استقلال با حریفان قطری آشناست

استقلال قبل از این ۲۳ بار با تیم های قطری تقابل داشته است که حاصل این ۲۳ بازی ۱۲ پیروزی برای استقلال، ۳ پیروزی برای تیم‌های قطری و ۸ مساوی می‌باشد.  یکی از پیروزی‌های آبی پوشان با حکم ضربات پنالتی به دست آمده است. در این تعداد بازی استقلالی‌ها ۳۷ گل زده‌اند و تیم‌های قطری ۲۲ بار دروازه آبی پوشان را باز کرده‌اند.

تقابل استقلال با چهار تیم، السد، الریان، الغرافه و ام صلال بوده اند. و الدحیل پنجمین تیم قطری است که برابر استقلال بازی خواهد کرد. در این میان السد با ۱۰ بازی مقابل استقلال بیشترین بازی با آبی پوشان را دارد، الریان با ۹ بازی، الغرافه به همراه ام صلال با ۲ بازی دیگر تقابل‌های تیم‌های قطری با استقلال را تشکیل می‌دهند.

علی کریمی، استقلالی الدحیل

یکی از بازیکنان مهم و تاثیر گذار قطر در این مسابقات، بازیکن ایرانی فصل قبل استقلال، علی کریمی می باشد. علی کریمی بکی از بهترین های استقلال در فصل قبل بود که با اتمام قراردادش و به عنوان بازیکن آزاد راهی لیگ ستارگان و تیم القطر این کشور شد و اما در نقل و انتقالات زمستانی، تیم القطر را ترک کرد و به صورت قرضی تا پایان فصل به الدحیل پیوست.

او اکنون به عنوان یکی از چهار سهمیه بازیکن خارجی الدحیل به حساب می اید و دو دیدار قبلی الدحیل با الشرطه عراق و الاهلی عربستان به عنوان بازیکن ثابت در ترکیب این تیم حضور داشت و به احتمال زیاد، از طرف سرمربی فرانسوی الدحیل در برابر استقلال هم به بازی گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =