اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی تهران ضروری است

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اعمال محدودیت‌ها و تعطیلات تهران ضروری است و رویکرد فعلی دولت نشان از ارجحیت اقتصاد بر جان دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ زهرا نژاد بهرام در جلسه امروز شورای شهر در تذکری گفت: باز هم کرونا جان می‌گیرد و ضعف مدیریت کشور را به رخ می‌کشد. با توجه به شرایط قرمز تهران و کم توجهی برخی مسئولین به تذکرات ستاد کرونا و با عنایت به در خطر بودن جان شهروندان و هشدارهای متعدد از سوی وزارت بهداشت، اما به نظر می‌رسد تمایلی برای رعایت قرنطینه وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر با اشاره به آنچه ناکامی دولت در تولید به موقع واکسن، واردات واکسن، مدیریت بحران و واگذاری مسئولیت به مدیریت محلی و اصرار بر تمرکزگرایی خوانده می‌شود، افزود: این شرایط حاصلی جز به هم ریختگی شرایط کنونی در اوج بحران ندارد، مغازه‌های گروه دوم و سوم و چهارم که باید تعطیل باشند به صورت جسته و گریخته تعطیل هستند. ادارات فعال هستند، خودروها در حال حرکت‌اند، شهر معنی قرنطینه را به سخره گرفته و این مسائل بیانگر آن است که رویکرد کلان از سوی دولت و شرایط ویژه موج چهارم، ارجحیت اقتصاد بر جان است.

نژاد بهرام افزود: به رغم آنکه رئیس جمهور تاکید دارند که جان مهم‌تر از اقتصاد است، اما ظاهراً دستگاه‌های دیگر نظرشان بر این است که اقتصاد مهم‌تر است. به نظر می‌رسد کار بسیار بزرگ‌تر و دشوارتر از آن است که رئیس جمهور درباره آن تصمیم بگیرد، از این رو لازم است نوعی هماهنگی میان روسای قوا صورت پذیرد، شاید بتوان این بحران را مدیریت کرد.

وی با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت‌های جدی، تعطیلات جدی و ارائه خدمات موثر به شهروندان ضروری است، ادامه داد: اجازه دهید هر محدوده خودش مدیریت را بر عهده بگیرد و شاید آلامی بر دردهای ناشی از جان عزیزان از دست رفته این شهر باشد. دست خود را به دست کارشناسان و علاقه مندان به سرنوشت ایران دهیم تا بتوانیم بحران را مدیریت کنیم. از شهر شروع کنیم و اجازه دهیم مدیریت بحران به صاحب اصلی آن یعنی شهرداری تهران باز گردد و عزمی جزم برای قرنطینه شهرها به ویژه تهران داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =