اولین واکنش رئیس فیفا به تشکیل «سوپر لیگ»

«جیانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در واکنش به تصمیم ۱۲ باشگاه برای راه اندازی سوپر لیگ گفت که این باشگاه‌ها باید عواقب تصمیم خود را بپذیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از «فوتبال ایز بیزینس» جیانی اینفانتینو رئیس فیفا به آن دسته از باشگاه‌هایی که مشتاق به تشکیل سوپرلیگ هستند هشدار داد باید با عواقب تصمیم خود، هرچه که باشد زندگی کنند.

در حالی که یوفا تهدید کرده است که این ۱۲ تیم را از لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و لیگ‌های داخلی آنها کنار می‌گذارد، فیفا با رویکرد آرامتری به این مسئله روی آورده و اخیراً خواستار «گفتگوهای سازنده» برای یافتن راه حلی شده است که همه را خوشحال کند.

اینفانتینو در چهل و پنجمین کنگره یوفا روی صحنه رفت تا درباره بحث تشکیل سوپرلیگ بیشتر صحبت کند.

وی گفت: بگذارید از همین ابتدا کاملاً روشن باشم، فیفا سازمانی است که بر اساس ارزشهای واقعی ورزش بنا شده است. در فیفا، ما می‌توانیم ایجاد سوپر لیگ را نپذیریم که این یعنی جدایی باشگاه‌ها از نهادهای فعلی، از لیگ‌ها، از اتحادیه‌ها، از یوفا و از فیفا. در عدم تأیید فیفا هیچ شکی وجود ندارد.

رئیس فیفا افزود: من اینجا هستم تا از فوتبال اروپا، یوفا و ۵۵ اتحادیه عضو، لیگ‌ها، باشگاه‌ها، بازیکنان و هواداران - از همه هواداران در سراسر اروپا و جهان کاملاً حمایت کنم.

وی تاکید کرد: وظیفه ما این است که از الگوی ورزشی اروپا، مسابقات باشگاهی و تیم‌های ملی محافظت کنیم.

در حالی که اینفانتینو در مورد مجازات‌ها چیزی ذکر نکرده است - ایده منع بازیکنان از جام جهانی یک بار مطرح نشده است - وی هشدار داد که عواقبی برای هر طرفی که سعی در برهم زدن سیستم فعلی داشته باشد خواهد بود.

رئیس فیفا گفت: اگر برخی انتخاب کنند که راه خود را طی کنند، پس باید با عواقب انتخاب خود، زندگی کنند. آنها مسئول انتخاب خود هستند. این به این معنی است که یا شما در آن هستید یا بیرون از آن. شما نمی‌توانید نصف درون و نصف بیرون باشید. مانند یوفا، فیفا یک سازمان دموکراتیک است که برای همه آزاد است تا با احترام درباره نهادها، لیگ‌ها، انجمن‌ها صحبت کنند.

اینفانتینو ادامه داد: فوتبال امید است و مسئولیت ماست که امید را به واقعیت تبدیل کنیم. ما امیدواریم که همه چیز به حالت عادی برگردد، همه چیز حل و فصل شود، اما همیشه با احترام.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =