۱۹ هزار دستگاه آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری اعلام کرد در حال حاضر حدود ۱۹ هزار دستگاه آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از معاونت علمی و فناوری؛ شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری اعلام کرد به واسطه این شبکه ۱۹ هزار دستگاه آزمایشگاهی مانند تجهیزات عمومی و پایه آزمایشگاهی و همچنین دستگاه‌های تخصصی و پیشرفته به اشتراک گذاشته شد.

این تجهیزات و دستگاه‌ها در حوزه‌های متنوعی مانند زیست‌فناوری، فناوری نانو، علوم شناختی، علوم و صنایع دریایی، هوایی، فضایی، ریلی، صنایع دستی، سلول‌های بنیادی، نفت، انرژی و نیرو، برق و الکترونیک، معدن، مواد، پلیمر، کشاورزی، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و غیره، کاربرد دارند و خدمات آزمایشگاهی را به پژوهشگران و صنایع کشور ارائه می‌کنند.

این دستگاه‌ها شامل تجهیزاتی مانند «آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای»، «آون چرخشی»، «اتاقک دما و رطوبت ثابت»، «اتاقک رشد»، «اتاقک مواجهه تنفسی حیوانات آزمایشگاهی» و همچنین «میکروسکوپ های الکترونی»، «طیف سنج‌های جرمی پیشرفته»، «تجهیزات نقشه برداری مغز»، «تجهیزات آزمون خودرو» و غیره می‌شود. دستگاه‌هایی که تأثیر مستقیمی در افزایش کیفیت پژوهش‌های آزمایشگاهی در کشور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =