پاسخ مثبت پوتین به دعوت بایدن جهت حضور در نشست مجازی تغییرات اقلیمی

رئیس جمهور روسیه به رغم تنش های موجود با آمریکا، دعوت رئیس جمهور این کشور را برای حضور در نشست مجازی تغییرات اقلیمی پذیرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک؛ مشارکت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست تغییرات اقلیمی به میزبانی جو بایدن همتای آمریکایی او از مهمترین خبرهایی است که برخی رسانه‌ها از آن خبر داده اند. خبری که کاخ کرملین نیز در بیانیه ای آن را تایید نمود.

طبق گزارش‌های رسیده، این نشست در روزهای پنجشنبه و جمعه به طور مجازی برگزار خواهد شد و از سران ۴۰ کشور نیز برای حضور در آن دعوت شده است.

کاخ کرملین با توجه به خصومت رابطه مسکو-واشنگتن در بیانیه خود یادآوری کرد که روسیه هرگز آغازگر تنش با غرب نبوده و فقط به اقدامات غیردوستانه آنها پاسخ می دهد.

آمریکا، روسیه را به حملات سایبری و اخلال در روند انتخابات ۲۰۲۰ متهم و علاوه بر اعمال برخی تحریم‌ها، شماری از دیپلمات‌های روس را اخراج کرد- اقدامی که با مقابله به مثل مسکو همراه بود.

مناسبات حال حاضر دو کشور روسیه و آمریکا شرایط خوبی ندارد چرا که همین چند وقت پیش بود که جو بایدن در یک مصاحبه تلویزیونی، پوتین را قاتل خطاب کرد و در واکنش به این اتهامات، روسیه «آناتولی آنتونوف» سفیر خود را از واشنگتن فراخواند و فعلاً هم قصدی برای بازگرداندن وی ندارد.

اما «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو، همچنان در برابر خروج از روسیه مقاومت می‌کند. او مدعی شده که برای مشورت، چند هفته‌ای به واشنگتن می‌رود اما مجدداً به مسکو بازمی گردد.

بایدن هفته پیش در تماس با پوتین، از وی خواست دیداری حضوری داشته باشند- پیشنهادی که تاکنون بی پاسخ مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =