ماهواره‌های جدید در اختیار نظامیان

شرکت لاکهید مارتین از تولید ماهواره‌های نظامی جدید تاکتیکی بر مبنای پلتفرم ال ام ۴۰۰ این شرکت خبر داده است. این ماهواره‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات و کنترل و شناسایی به کار می‌روند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از نیواطلس؛ فناوری ماهواره‌های جدید نظامی به نحوی طراحی شده که می‌توانند اطلاعات دقیقی را برای یافتن نیروهای دشمن در صحنه نبرد در اختیار نظامیان خود قرار دهند.

گروه جدید این ماهواره‌های جدید موسوم به لاکهید مارتین که از سری ال ام ۴۰۰ هستند ابعادی به اندازه یک یخچال دارند و انرژی خود را از طریق صفحات خورشیدی دریافت می‌کنند. این ماهواره‌ها مجهز به دو سیستم مأموریت باز یا او ام اس و رابط کاربری جهانی فرمان و کنترل یا یو سی آی هستند تا بتوانند با سیستم‌های مختلف مدیریت نبرد و نیز پلتفرم‌های مختلف نظامی و دفاعی سازگار شوند.

از دیگر ویژگی‌های لاکهید مارتین میتوان به سازگاری با پلتفرم‌های مختلف نرم افزاری، آمادگی این ماهواره‌ها برای شناسایی و تسهیل ارزیابی تهدیدات مختلف اشاره نمود.

گفتنی است حداکثر وزن ماهواره‌های یادشده به ۱۵۰۰ کیلوگرم می‌رسد. سیستم دریافت و پردازش داده سریع با تأخیر کم، امکان حفاظت از داده‌های تبادل شده و انتقال هدفمند اطلاعات از جمله مزایای این ماهواره‌ها محسوب می‌شود.

هنوز مشخص نیست قرار است چه تعداد از این ماهواره‌ها تولید شوند، اما لاکهید مارتین آنها را مجموعه‌ای مقرون به صرفه، سازگار و در ابعاد متوسط توصیف کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =