فرهاد در پی کشتن غول مرحله آخر/ صدرنشین، قطری‌ها را هم از دور خارج می‌کند؟

استقلالی‌ها باید در چارچوب سومین هفته لیگ قهرمانان به مصاف سرسخت ترین حریف خود در گروه مرگ بروند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تینا نجفی؛ در سومین گام از دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا، آبی های ایران به مصاف الدحیل قطر خواهند رفت.

وضعیت دو تیم در گروه مرگ

شاگردان مجیدی پس از ضربه فنی سعودی‌ها و عراقی‌ها و صدرنشینی قاطعانه در گروه مرگ، با کوهی از انگیزه به استقبال دشوارترین دیدار گروه خود می‌روند.

در سوی مقابل، الدحیل با یک پیروزی و یک تساوی در جایگاه دوم قرار دارد.

آشنایی با الدحیل؛ تا دندان مسلح!

نایب قهرمان لیگ قطر، با رهبری صبری لاموشی مربی سرشناس فرانسوی پا به کارزار آسیایی گذاشته است. آن‌ها در پنج بازی آخرشان تنها در یک دیدار به تساوی بسنده کرده‌اند و سایر دیدارها را با پیروزی پشت سرگذاشته‌اند. از بازیکنان تاثیرگذار این تیم می‌توان به جونیور، معز علی، بن عطیه، علی عفیف و البته علی کریمی هافبک سابق استقلال اشاره کرد.

قطری‌ها بدون شک، جدی‌ترین رقیب استقلال در گروه مرگ خواهند بود.

در آستانه دیدار با علی، استقلال فرمانده‌دار شد

با جدایی کریمی در ابتدای فصل، خط میانی استقلال به یکباره به پاشته آشیل این تیم تبدیل شد. اما حالا و در حیاتی ترین برهه زمانی، مجیدی به‌خوبی هافبک‌هایش را احیا کرده است. در دیدار اخیر، رضاوند، اسماعیلی و ریگی به خوبی نبض بازی و ابتکار عمل را در میانه زمین در دست گرفتند و با پاس‌هایی که یاد کریمی فصل گذشته را در اذهان آبی‌ها، تداعی کرد به خوبی از پسِ تغذیه مهاجمان برآمدند. اتفاقی که اگر در این دیدار هم تکرار شود می‌تواند به برگ برنده استقلال تبدیل شود.

نگاهی به آمار!

استقلال و الدحیل تاکنون تنها دو بار در مقابل هم صف‌آرایی کرده اند. سهم استقلال از این دو دیدار اما تنها یک تساوی بوده است. البته در تاریخ بازی‌های استقلال با تیم‌های قطری، آمار به سود استقلال است. ضمن اینکه فرهاد مجیدی با ۶ گل زده بهترین گلزن تاریخ استقلال در مقابل قطری‌ ها است.

حکم قتل غول، امضا می‌شود؟

مجیدی تا بدین جا با چند رکوردشکنی، کارنامه درخشانی را از آن خود کرده است‌. از جمله شروع  لیگ قهرمانان با پیروزی، شکست دادن الشرطه پس از پنجاه سال و البته ثبت رکورد ۸ گل در دو مسابقه!
اما شکست الدحیل قطر می‌تواند آبی‌ها را به اوج رستگاری برساند. اتفاقی که اگرچه بسیار دشوار است، اما برای استقلالِ پرهیاهوی این‌شب‌ها ابدا دور از ذهن نیست.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا ماجراجویی جذابِ استقلال ادامه خواهد داشت؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1093678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =