تیم‌های انگلیسی از سوپر لیگ کنار کشیدند

باشگاه‌های انگلیسی که سوپرلیگ فوتبال اروپا را تاسیس کرده بودند از حضور در این رقابت‌ها انصراف دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سوپرلیگ فوتبال اروپا تنها دو روز عمر کرد و ۶ تیم انگلیسی بنیان گذار این رقابت‌ها یکی پس از دیگری از حضور در آن پا پس کشیدند.

ابتدا منچسترسیتی و چلسی به طور رسمی با عذرخواهی بابت پذیرش اولیه حضور در این رقابت‌ها اعلام کردند به کار خود ادامه نخواهند داد.

سپس تیم‌های منچسترسیتی و چلسی، منچستر یونایتد، آرسنال، لیورپول و تاتنهام به سرعت از این روند پیروی کردند.

تیم فوتبال آرسنال در رسانه این باشگاه نوشت: «در نتیجه شنیدن صحبت‌های شما و جامعه فوتبال، طی روزهای اخیر، ما از مسابقات سوپرلیگ پیشنهادی خارج می‌شویم. ما اشتباهی مرتکب شدیم، و به خاطر آن عذرخواهی می‌کنیم.»

رفتار مشابهی که از سوی منچستر یونایتد نیز بلافاصله رقم خورد.

همچنین «اد وودوارد» معاون اجرایی منچستر یونایتد از سمت خود استعفا داد.

این باشگاه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «منچستر یونایتد در سوپرلیگ اروپا شرکت نخواهد کرد. ما با دقت به واکنش طرفداران خود، دولت انگلیس و سایر سهامداران اصلی گوش داده‌ایم. ما همچنان به همکاری با دیگران در سراسر فوتبال کمک می‌کنیم تا راه حل های پایدار برای چالش‌های بلند مدت بازی را ارائه دهیم.»

«دانیل لوی» رئیس باشگاه تاتنهام نیز از تصمیم برای ادامه مسابقات سوپرلیگ ابراز تأسف کرد و گفت: «از اضطراب و ناراحتی ناشی از پیشنهاد سوپرلیگ اروپا پشیمان هستیم. احساس کردیم مهم این است که باشگاه ما در ایجاد یک ساختار احتمالی جدید مشارکت داشته باشد که سعی در تضمین بهتر بازی جوانمردانه و پایداری مالی داشته باشد در حالی که پشتیبانی قابل توجهی از هرم گسترده‌تر فوتبال را افزایش می‌دهد.»

عصر دوشنبه گذشته نیز لیورپول تحت فشار هواداران خود قرار گرفت و بیانیه‌ای را منتشر کرد که در آن عنوان شد: «باشگاه فوتبال لیورپول می‌تواند تأیید کند که درگیری ما در برنامه‌های پیشنهادی برای تشکیل سوپرلیگ اروپا متوقف شده است. در روزهای اخیر، این باشگاه از طرف ذی‌نفعان اصلی، اعم از داخلی و خارجی نمایندگی دریافت کرده است و ما می‌خواهیم از آنها برای کمک‌های ارزشمندشان تشکر کنیم.»

بیانیه‌هایی که نشان از خروج هر ۶ تیم انگلیسی از سوپرلیگ اروپا داشت تا پس از آن نیز بارسلونا بطور رسمی کناره گیری کند.

همین موضوع سبب شد تا هیأت مؤسس سوپرلیگ از تعویق اجرایی کردن این بازی‌ها خبر داده و رسما اعلام انصراف از برگزاری بازی‌ها در چنین شرایطی بدهد.

«فلورنتینو پرز» رئیس باشگاه رئال مادرید که ریاست سوپرلیگ اروپا را نیز بر عهده گرفته بود از حضور در یک برنامه تلویزیونی برای توضیح درباره جزئیات برگزاری این بازی‌ها انصراف داد تا عمر دو روزه یکی از جنجالی‌ترین لیگ‌های فوتبالی در قاره سبز به پایان برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =