میزان مشارکت بزرگترین‌ چالش انتخابات ریاست جمهوری

مسئول قرارگاه انتخاباتی بسیج دانشجویی ناحیه تهران گفت: مشکلات موجود اعم از اقتصادی، بیکاری، سیاسی و به ویژه معیشت مردم را نسبت به حضور در انتخابات و دادن رای دلسرد کرده است. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مشارکت و حضور مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری موضوعی است که هر چه به ایام برگزاری انتخابات نزدیکتر می‌شود، از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران بیشتر بیان می‌شود. هر چند که زنگ خطر انتخابات حداقلی از ماه‌ها پیش به صدا در آمده بود.

شرایط سخت معیشتی و اقتصادی و تحریم‌ها باعث ایجاد نوعی دلسری و دلخوری مردم از مسئولان شده است به گونه‌ای بیان می‌کنند هر دولتی با هر گرایش سیاسی مسئولیت را برعهده بگیرد، شرایط معیشتی بهتر نخواهد شد. 

امیر یاراحمدی با اشاره به سزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه بیان کرد: مشکلات موجود اعم از اقتصادی، بیکاری، سیاسی و به ویژه معیشت مردم را نسبت به حضور در انتخابات و دادن رای دلسرد کرده است. 

وی با بیان اینکه میزان مشارکت بزرگترین‌ چالش انتخابات پیش رو است، گفت: بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی و اجتماعی یا افرادی که به اصطلاح دلسوز انقلاب هستند، از مدت‌ها قبل موضوع مشارکت را گوشزد می‌کردند.

مسئول قرارگاه انتخاباتی بسیج دانشجویی ناحیه تهران ادامه داد: بسیج دانشجویی با تاسیس این قرارگاه تلاش دارد در مرحله اول بتواند به درک جامعی از شرایط فعلی جامعه برسد و در گام و مرحله بعدی علل پیدایش مشکلات را نیز ریشه‌یابی کند.

وی اضافه کرد: تیمی متشکل از نخبگان دانشگاهی و حوزوی به صورت تخصصی مشکلات فعلی را بررسی و تحلیل کرده و علل این مشکلات به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی مطرح کرد: مردم زمانیکه نسبت به چرایی این مسائل علم پیدا کنند، می‌توانند عالمانه‌تر کنشگری سیاسی داشته باشند. مردم باید بدانند بیشتر مشکلات فعلی کشور به عملکرد مسئولان و نه انقلاب برمی‌گردد.

یاراحمدی درباره سایر فعالیت‌های قرارگاه انتخاباتی بسیج دانشجویی یادآور شد: در حال حاضر در فضای رسانه‌ها و احزاب افرادی به عنوان کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری مطرح هستند. بسیج سعی دارد فارغ از طیف‌های سیاسی این کاندیداها و شعارهای انتخاباتی، آنها را دعوت کرده و برنامه‌های آنها را برای حل محورهایی که کشور در آنها دچار مشکل است را جویا شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مطهری ادامه داد: کشور در حوزه‌هایی مانند اقتصاد، فرهنگ، جوانان، بهداشت و سلامت دچار چالش است. کاندیداهای احتمالی باید برای حل مشکلات این حوزه‌ها راهکار اراده دهند.

وی عنوان کرد: همچنین سلسه‌ همایش‌هایی با موضوعات متفاوت و با محوریت معضلات فعلی کشور که ناشی از تصمیمات نادرست مسئولان یا عوامل اجرایی بوده، نیز تا قبل از انتخابات برگزار می‌شود.

یاراحمدی با اشاره به فضای یاس و دلخوری مردم از مسئولان عنوان کرد: در حال حاضر مردم گمان می‌کنند هر حزب دیگری مسئولیت را برعهده بگیرد بازهم شرایط کشور همین گونه است و بهتر نخواهد شد. در حالی که مردم باید بدانند اگر دیپلماسی اقتصادی، نگاه به درون، گسترش روابط با کشورهای همسایه در دولت‌های فعلی و قبلی فعال بود، مشکلات کشور به طور قطع کمتر میشد. 

این فعال دانشجویی با تاکید بر اینکه مردم نباید تمام احزاب و کاندیداهای ریاست جمهوری را با دید منفی ارزیابی کنند، گفت: باید به مردم گوشزد شود که دولت بعدی اگر بر اساس معیارها و اصول انقلاب عمل کند، قطعا کشور از شرایط رکود فعلی خارج خواهد شد.

وی اضافه کرد: امید آفرینی در کشور نیاز به برنامه‌ریزی و فعالیت طولانی مدت دارد و نباید بعد از انتخابات ریاست جمهوری توسط جریان دانشجویی یا سایر نهادهای سیاست‌گذار فراموش شود.

یاراحمدی در پایان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای وین خاطرنشان کرد: «مذاکره آری یا خیر» یکی از موضوعات مهم مطرح شده در مناظرات انتخاباتی خواهد بود و متاسفانه باز هم حل مشکلات کشور به مذاکرات و مسائل مرتبط با صنعت هسته‌ای گره زده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =