دلالی و واسطه گری در تهران نظام‌مند می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران از نظام‌مند شدن دلالی و واسطه گری خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علی دیزجی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران در نشستی تخصصی با سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت شیوه نامه اجرایی ساماندهی و نظام‌مند کردن دلالی را امضا کرد و مقرر شد این شیوه نامه در سطح استان تهران به صورت پایلوت اجرا شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: با اجرای این طرح، علاوه بر ساماندهی و نظام‌مند کردن دلالی و پیشگیری از جرایم و دعاوی ناشی از واسطه گری، قیمت‌ها در حوزه‌های مربوطه نیز تعدیل و منطقی می‌شود که این به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

وی اظهار کرد: علی رغم این که قانون گذار در طی سالیان گذشته در این خصوص قوانینی را وضع کرده است؛ ولی کماکان، چون دستورالعمل اجرایی جامع و کاملی برای نحوه فعالیت و ساماندهی دلالان (واسطه گران) وجود نداشته، این امر باعث شده که دلالان در کنار متصدیان امر فعالیت کنند و در مواقعی که دعاوی مختلفی (اعم از حقوقی و کیفری) بخاطر فعالیت‌های آن‌ها در جامعه مطرح می‌شود، دلالان فاقد مسئولیت شناخته شوند و متصدیان امر جوابگوی اقدامات انجام شده توسط واسطه گران شوند.

دراین نشست مقرر شد شیوه نامه اجرایی مذکور در سطح استان تهران به صورت پایلوت در نمایشگاه‌ها و مراکز خرید و فروش خودرو و میادین میوه و تره بار تهران اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =