هشدار گوآ به پرسپولیس

نمایش بازیکنان پرسپولیس در بازی با گوآی هند و دریافت اولین گل بازی از این تیم، حاوی این هشدار برای قرمزهای ایرانی است که راندمان عملکرد این تیم نسبت به فصل قبل کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، امیرکریمی( کارشناس فوتبال)؛ صدرنشینی پرسپولیس با ۹ امتیاز در بازی با گوا تثبیت شد. اتفاقی که قبل از بازی هم کاملا محتمل بود. پرسپولیس مسیر سال قبل تا فینال را با سیاست خاصی در حال پیمودن هست اما با تمام این موارد هنوز نه برای این تیم، نه برای هم گروهی های این تیم اتفاق خاصی نیفتاده است. دور برگشت در راه هست و هزار و یک اتفاق که می تواند این صدر نشینی را تهدید کند. از همین رو گل محمدی تقریبا با ترکیب اصلی پا در میدان گوا گذاشت، تا با کمترین ریسک با اولویت اول بردن این بازی را برای خود کند. در این گذر اما چند نکته برای این تیم قابل توجه هست.

نکته اول

پرسپولیس یک بار دیگر در این بازی ها کامبک زد. هرچند شاید تیم روبرو نه از بعد شخصیت تیمی و نه از جهت فنی در حد این سطح از بازی ها بود اما برگشتن به بازی روبروی این تیم که در زمین خودی  و بیشتر با خصوصیت انگیزشی بازی می کرد جزو دستاوردهای پرسپولیس در بازی دیروز است.

نکته دوم

پرسپولیس در دوره قبل بازی های آسیایی کلا از روی نقطه پنالتی گل خورده بود نه در جریان بازی. حالا در دو بازی از روی ضربات ایستگاهی و به یک شکل گل می خورد، شبیه به بازی با آلمینیوم اراک که به یک شکل دو گل خورد. گل گوا هشداری بود برای بازی های برگشت این تیم که تیر یک را به امان خدا سپرده بودند. ضمن اینکه باید قبول کنیم پرسپولیس آن تیم سختگیر در فاز دفاعی نیست.

نکته سوم

تکرار این موضوع خالی از لطف نیست که امیری باید بیشتر برای این پست توجیه باشد و از بازی احساسی شدیدا دوری کند. چرا که این منطقه، جبهه جلوی تیم نیست که احیانا بی احتیاطی کند و بازیکنان دیگر پشتیبانی کنند. رد شدن بازیکن و توپ، مساوی است با تک به تک شدن با لک. اتفاقی که یک دقیقه بعد برای پرسپولیس افتاد و حامد لک تیم را در بازی نگه داشت. این هم از هشدار دوم گوا برای اینکه این جناح پاشنه آشیل حریفان در بازی های بعدی نشود.

نکته چهارم

نوراللهی حالا از باسابقه ترین بازیکنان آسیایی پرسپولیس است. از وقتی او را شناختیم زحمتکش بود و کارگر تیم و البته که او با پست هافبک دفاعی در این تیم مطرح شد. در زمان بازی در این پست ایراد اصلی او هرز دویدن در عرض زمین بود و در باقی معیارها سرآمد همدوره ای های خود اما ظاهرا انقدر برای او پست تعریف کرده اند و تغییر پست داده در کل از اصل ماجرا گاهی غافل می شود. لودادن توپ در میانه میدان برای چند بار آن هم در میانه میدان که محل رزم اصلی اوست اصلا از کلاس کار او خواهد کاست. شاید احتیاج به ریکاوری جسمی و روانی بیشتری دارد.

نکته پنجم

قبل از بازی گفتیم حضور دو مهاجم کلاسیک در بازی یعنی استفاده از توپ های مرده و وارد شده در باکس حریف و احتمال بالا رفتن پنالتی دادن تیم حریف. چرا که قطعا گوا با فشردگی و ایجاد یک دفاع گوشتی سعی بر حفظ بازی خواهد داشت که این اتفاق رقم خورد. پس تا حالا آمار مهاجمان پرسپولیس در حال بالا رفتن است بگوییم بازی با دو مهاجم کلاسیک می تواند به نفع پرسپولیس  باشد منتها نظر آخر را کادر فنی در مورد چینش خواهند داد. ضمن اینکه دیروز یک بازی رسمی تحت فشار برای این ترکیب بود و دقیقا کادر فنی به تمام اهداف از پیش تعیین شده خود دست یافت.

نکته ششم

پرسپولیس با سیاست بازی می کند، نه خیلی بی محابا، نه خیلی محتاط، در مواقع لازم حتی ضرب آهنگ خوبی به بازی می دهد این نشان از پختگی این تیم در این بازی ها دارد. در حقیقت مدیریت بازی را چاشنی استراتژی خود کرده، مختصات این بازی ها همین هست اولویت اول بردن و در مراحل بعدی معیارهای بالاتر فوتبالی.

نکته هفتم

پرسپولیس خوب کامبک می زند اما حالا شصت تیم های حریف باخبر از این توانایی است. نکته ای که در مورد کامبک های پرسپولیس هم می توان گفت اینکه در این دو بازی گذشته حداقل، در زمان مناسب و حیاتی اینکار را انجام داده که اگر این مورد اتفاق نمی افتاد کار سخت می شد، اما شاید حالا با آنالیز این تیم توسط حریفان در بازی های برگشت این فرصت ها دوباره به این تیم به این راحتی رو نکند. پس هرچقدر در دفاع باید سختگیر تر باشند در به ثمر رساندن گل هم باید سریعتر عمل کنند.

نکته هشتم

فوتبال بازی استفاده از اتفاقات است. یک فلش‌بک به بازی استقلال به این معنی که ۱۰ نفره شدن الشرطه می توانست استقلال را دچار مشکل کند اگر نادری آن گل را نمی زد. دقیقا بعد از آن گل بود که شیرازه تیم حریف پاشید. در این بازی‌ها احساسی رفتار کردن ورق را به ضرر تیم بر می گرداند. پنالتی کنعانی هم جزو اتفاقات فوتبالی بود و  اگر گل می شد داستان نیمه دوم کاملا متفاوت بود. از تیم گل محمدی بعید به نظر می رسد سر زدن این حرکات غیرحرفه‌ای.

نکته نهم

برای سید جلال باید سرود نه اینکه نوشت. انصافا حکایت از سوپرمن برای او گذشته. او حالا فرشته خوشبختی این تیم هست. به جامپ او در بین آن همه بازیکن جوان دقت کنید. این دومین بازی از این دوره است که گل سه انتیازی او نجات بخش پرسپولیس هست. ای کاش کناری‌های او حداقل حرفه ای بودن را از او بیاموزند بقیه داستان پیشکش.

نکته دهم

در این بازی‌ها حداقل هیچ تیمی از پیش باخته نیست. کنفرانس خبری قبل از بازی گل محمدی هم تایید این ادعاست. اتفاقا در دور برگشت هم شرایط سخت تر می شود، شناخت بیشتر می شود و به قولی دروازه‌ها کوچکتر. پس نباید با یکی دو برد توقعات و افکار عمومی از حالت عادی خارج شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =