الدحیل؛ قدرتمندترین حریف استقلال در مرحله گروهی

شاگردان فرهاد مجیدی امشب در سخت ترین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الدحیل قطر بروند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهرداد یاراحمدی؛ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا چند روزی است که آغاز شده است و استقلال در گروهی که همگان به گروه مرگ بودن آن اذعان داشتند موفق شده است نتایج در خور توجهی کسب کند.

استقلال با الاهلی عربستان، الشرطه عراق و الدحیل قطر هم گروه است و تا کنون دو تیم الاهلی و الشرطه را با نتایج پر گل پنج بر دو و سه بر صفر شکست داده است.

سومین دیدار استقلال با الدحیل قطر است که یکی از قدرت های قطر به حساب می آید، تیم ثروتمند الدحیل که یکی از پر مهره ترین تیم های لیگ ستارگان قطر است موفق شده است عملکرد خوبی را در لیگ داخلی قطر داشته باشد.

سرمربی فرانسوی

صبری لاموشی سرمربی ۴۹ ساله و فرانسوی الدحیل در تیم های الجزیره، رن، ناتینگهام فارست انگلیس به کار مشغول بوده است و پس از آن در مهر ماه گذشته به تیم قطری پیوست. او تاکنون در ۲۲ بازی هدایت تیم الدحیل را بر عهده داشته است که چهارده بازی را با برد، هفت بازی را باخت و یک تساوی کسب کرده است.

آشنایی با تیم قطری

تیم الدحیل از سال ها قبل با نام لخویا در لیگ قطر و لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است از سال ۲۰۱۷ با نام کنونی خود فعالیت خود را ادامه داد. الدحیلی ها ۷ قهرمانی در لیگ ستارگان قطر را در کارنامه دارند، سه قهرمانی در جام ولیعهد قطر، دو قهرمانی در جام شیخ جاسم قطر و سه قهرمانی در جام امیر از در کارنامه دارد.

الدحیل دو سال پیش در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شده بود و در مسابقات جام باشگاه های دنیا به مقام پنجمی دنیا دست یافت .

بازیکنان کلیدی الدحیل

الدحیل تیم ثروتمند قطری با حضور نه بازیکن خارجی و ۱۰ ملی پوش حریف خطرناک و البته قدرتمندی برای استقلال خواهد بود. بازیکنان خارجی این تیم از کشور های برزیل، کنیا، مراکش، ایران، بوسنی و ساحل عاجی هستند که همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند،

مایکل اولانگا از کنیا سانگ هان از کره شمالی، ادواردو پریرا رودریگز از برزیل، علی کریمی از ایران، ادمیلسون جونیور از بلژیک و مهدی بن عطیه مراکشی بازیکنان خارجی شاغل در این تیم هستند.

دو بازیکن برزیلی و جونیور بلژیکی به همراه علی کریمی ایرانی از مهره های اصلی و تاثیر گذار این تیم در لیگ قهرمانان آسیا این دوره خواهند بود.

وضعیت تیم در لیگ ستارگان

این تیم در لیگ داخلی خود از جایگاه خوبی برخوردار است و اکنون با ۴۳ امتیاز پایین تر از السد، در رده دوم قرار دارد. شاگردان لاموشی فرانسوی در ۲۰ بازی گذشته خود در قطر ۱۴ برد، پنج باخت و یک تساوی بدست آورده اند، الدحیل در ۵ دیدار گذشته خود شکستی را متحمل نشده است و موفق شده است یازده بار دروازه حریفان خود را باز کند و تنها سه گل دریافت کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =