واشنگتن تنها تحریم‌های مغایر با برجام را لغو می‌کند!

یک مقام وزارت خارجه ایالات متحده در یک نشست خبری اعلام کرد که واشنگتن مصادیق تحریم‌هایی را که ممکن است در روند بازگشت به برجام لغو شوند، به ایران ارائه کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وبگاه خبری هیل؛ در راستای انجام گفتگوهای غیرمستقیم واشنگتن- تهران در وین و بحث پیرامون برداشتن گام‌هایی در مسیر بازگشت به برجام یک مقام بلندپایه وزارت خارجه ایالات متحده روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که دولت آمریکا به ایران مصادیق تحریم‌هایی را ارائه کرده است که احتمال لغو آنها وجود دارد.

این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا خطاب به خبرنگاران گفت: ما نمونه تحریم‌هایی که به باور ما لغو آنها برای بازگشت به برجام لازم است و همچنین مصادیق تحریم‌هایی که معتقدیم لغو آنها ضروری نبوده و از این رو برای بازگشت به برجام آنها را لغو نخواهیم کرد، به ایران ارائه کرده‌ایم.

این مقام که در پایان دور دوم گفتگوها در وین صحبت می‌کرد، تأکید کرد که روند پیشرفت در این مذاکرات آهسته و رو به جلو است و اینکه تا پیوستن مجدد طرفین به برجام راه درازی در پیش است.

گفتنی است، «رابرت مالی» فرستاده ویژه واشنگتن در امور ایران و همچنین رئیس تیم آمریکا در گفتگوهای وین گفته است که مقامات واشنگتن تنها تحریم‌هایی را بررسی خواهند کرد که مغایر با برجام باشند و از این رو احتمال لغو سایر تدابیر تنبیهی که به بهانه حمایت ادعایی تهران از تروریسم از سوی دولت پیشین آمریکا وضع شده است، وجود ندارد!

لازم به ذکر است که گفتگوهای وین قرار است هفته آینده از سر گرفته شود. در جریان این گفتگوها، سایر امضاکنندگان توافق هسته‌ای ایران (برجام) - انگلیس، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، چین و روسیه- به عنوان میانجی میان ایران و ایالات متحده عمل می‌کنند تا ضمن امتناع دو طرف از انجام گفتگوهای مستقیم و رودررو، راهی برای دستیابی به یک توافق جهت بازگشت متقابل به محدودیت‌های این توافق هسته‌ای بیابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =