فرهاد مجیدی و چالش خط دفاعی استقلال

فرهاد مجیدی و کادرفنی استقلال ماموریتی سخت را جلوی پای خود می‌بینند و آن هم ترمیم خط دفاع آسیب پذیر استقلال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ تیم فوتبال استقلال تهران در پایان هفته ی سوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با دو پیروزی و یک شکست در رده ی دوم جدول رده بندی گروه خود قرار گرفته است.

استقلال تا به اینجای کار با ۱۱ گل زده بهترین خط حمله جام را در اختیار دارد اما نکته ای بیش از پیش به این تیم ضربه زده است خوردن ۶ گل در سه بازی بوده است.

ضعف خط دفاعی استقلال مسئله ای است که پیش از این نیز بارها در موردش صحبت شده بود و حتی خود فرهاد مجیدی نیز در کنفرانس خبری بعد از بازی مقابل الدحیل به این مسئله اشاره کرد و گفت: روی اشتباهات فردی مدافعان بازی را به الدحیل واگذار کردیم، قول می‌دهم روی اشتباهات دفاعی کار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در خط دفاعی اشتباهات فردی بسیار زیادی داشتیم. ولی مطمئنا این مشکلات را برطرف می‌کنیم.

استقلال تنها در بازی مقابل الشرطه‌ای که از دقیقه ی ۱۰ با اخراج بازیکنش با یک بار کمتر بازی می کرد موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش شده است.

ایجاد تغییرات برای رفع مشکلات

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال تهران در نخستین بازی خود در مقابل الاهلی میزبان با ترکیب سیاوش یزدانی و عارف غلامی خط دفاع خود را روانه بازی کرد که عملکرد انتقاد آمیز این زوج بخصوص عارف غلامی سبب شد مجیدی در بازی دوم مقابل الشرطه دیگر به او بازی ندهد و اینبار زوج مرادمند و یزدانی را امتحان کند.

ترکیب جدید خط دفاعی استقلال در این دیدار کار سختی را در پیش نداشت و در مقابل الشرطه که با اخراج بازیکنش بی خطر نشان می داد با سربلندی زمین بازی را ترک کردند. همین عامل باعث شد تا کادرفنی استقلال در مهم ترین بازی خود در مرحله ی گروهی در مقابل الدحیل قطر که خط حمله قدرتمندی را نیز در اختیار دارد باز هم به زوج محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی اعتماد کند و آنها را برای حفاظت از دروازه استقلال در برابر مهاجمان خطرناک الدحیل روانه میدان کند. تصمیمی که برای استقلال گران تمام شد و در شبی که خط حمله استقلال باز هم عملکردی بی نظیر را از خود به جای گذاشت عملکرد فاجعه بار خط دفاعی این تیم باعث شد که استقلال در سومین بازی خود در مرحله گروهی طعم نخستین شکست را بچشد و کام هواداران خود که بسیار امیدوار به برد در این دیدار بودند را تلخ کند.

حالا فرهاد مجیدی و کادرفنی استقلال ماموریتی سخت را جلوی پای خود می‌بینند و آن هم ترمیم خط دفاع آسیب پذیر استقلال است چرا که در دیدار آینده‌ی خود نیز بار دیگر باید به مصاف خط حمله پرقدرت الدحیل بروند.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا فرهاد مجیدی باز هم به محمد حسین مرادمند در کنار سیاوش یزدانی اعتماد خواهد کرد یا اینکه عارف غلامی را به ترکیب برمی‌گرداند؟

چپ و راست پایین تر از حد انتظار

کادرفنی تیم فوتبال استقلال تهران در بازی مقابل الدحیل قطر طبق روال دو بازی قبل از محمد نادری به عنوان مدافع چپ خود استفاده کرد انتخابی که بر خلاف دو بازی قبل اینبار موفقیت آمیز نبود و محمد نادری نتوانست انتظارات را برآورده کند به همین خاطر در لحظات ابتدایی نیمه دوم جای خود را به هرویه میلیچ داد.

سمت راست خط دفاعی استقلال که اینبار دیگر کاپیتان وریا غفوری را به خود نمی‌دید و احمد موسوی به جای او در ترکیب قرار گرفته بود تبدیل به نقطه ضعف تیم شده بود. پاس گلی که موسوی در دقیقه ی ۴ بازی برای ارسلان مطهری ارسال کرد نوید یک شب رویایی را برای او می داد اما هرچقدر او در فاز هجومی خوب عمل کرد در خط دفاعی عملکرد فاجعه باری را از خود به جای گذاشت و مهاجمان الدحیل بارها در پشت سر او صاحب موقعیت شدند. او نیز به مانند محمد نادری نتوانست تا پایان در بازی دوام بیاورد و جای خود را به وریا غفوری داد.

فرهاد مجیدی بهتر از هرکسی می داند که اگر فکری به حال خط دفاع آسیب پذیر استقلال نکند ممکن است در بازی آینده ی خود گل های بیشتری را از مهاجمان حرفه ای حریف قطری دریافت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =