برنامه های پیشگیری از اعتیاد وزارت علوم اعلام شد

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: تقویت مشاوره آن لاین، مشاوره هات لاین و مشاوره تلفنی جزو برنامه‌های مداخله و مشاوره‌ای پیشگیری از اعتیاد وزارت علوم است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، جلسه مجازی کارگروه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

مجید صفاری‌نیا در این جلسه که با ۲ موضوع برنامه‌های مرتبط با افزایش سواد پیشگیری از اعتیاد به سیگار، نیکوتین، الکل، قلیان، مواد مخدر، دارو و فضای مجازی و برنامه‌های مداخله و مشاوره‌ای بود، درباره جمعیت هدف این برنامه، اظهار داشت: تمرکز این برنامه بر جمعیت هدف دانشجویان، خانواده‌ها، کارکنان، همیاران، استادان، مدیران حراست و خوابگاه‌ها هستند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، تهیه مالتی‌مدیا، پکیج‌های آموزشی دوره ابتدایی و دبیرستان، بروشورهای اطلاع‌رسانی، کتاب، خودآموز، سمپوزیوم، وبینار، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان، کارکنان، استادان و مدیران، آموزش گروه‌های همسال و به کارگیری شبکه‌های اجتماعی، آموزش گروه‌های مدیران و مسئولان دانشگاهی، تهیه اطلس اعتیاد به تفکیک مصرف و استان و طرح آگاه‌سازی ملی پیشگیری از اعتیاد را جزو برنامه‌های مرتبط با افزایش سواد پیشگیری از اعتیاد برشمرد.

صفاری‌نیا افزود: تقویت مشاوره آن لاین، مشاوره هات لاین (هات لاین خط تلفن مستقیمی است که در تمام ساعات خارج از وقت اداری و حتی نیمه شب آماده پاسخگویی به دانشجویان است) و مشاوره تلفنی نیز جزو برنامه‌های مداخله و مشاوره‌ای برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =