بررسی وضعیت تیم‌های ایرانی و احتمال رویارویی با یکدیگر

با توجه به ۴۰ تیمی شدن لیگ قهرمانان آسیا کار نمایندگان ایران برای صعود به دور حذفی رقابت ها دشوارتر از قبل شده است و تیم ها فقط در صورت صدرنشینی خیالشان از صعود راحت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ تیم های ایرانی حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تا پایان هفته سوم این بازی ها وضعیت خوبی را در جدول گروه‌های خود دارند.

در همین زمینه مسعود اقبالی کارشناس فوتبال کشورمان و مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد وضعیت نمایندگان کشورمان اظهار کرد: نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا عملکرد بسیار خوبی داشتند و به نظر من هر چهار تیم شانس صعود از گروه خود را دارند.

وی ادامه داد: همانطور که گفتم هر چهار تیم می‌توانند به دور بعد صعود کنند. هر چند که استقلال و پرسپولیس در بعضی از دقایق مسابقات نوسان داشته اند.

وضعیت نمایندگان ایران در گروه‌های خود

از بین تیم های ایرانی پرسپولیس با پیروزی در هر سه بازی خود خیالش را از صعود به مرحله ی بعد تا حدودی راحت کرده است. پرسپولیس که در بازی آخر خود با نتیجه‌ی ۲ بر ۱ گوا نماینده ی کشور میزبان را شکست داد هم اکنون با ۹ امتیاز و ۵ امتیاز اختلاف با تیم دوم صدرنشین گروه است و دیگر باید این تیم را نخستین تیم ایرانی صعود کرده از مرحله ی گروهی بنامیم.

پرسپولیس در گروه E با ۹ امتیاز پیشتاز است و الوحده امارات، گوای هند و الریان قطر نیز به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم این گروه قرار دارند.

استقلال نیز شانس زیادی برای صعود به مرحله ی بعد دارد آن ها اکنون و تا پایان هفته ی سوم لیگ قهرمانان آسیا با ۶ امتیاز از سه دیدار در رده ی دوم گروه خود قرار گرفته اند و فرصت این را دارند که با برتری در بازی آینده ی خود در مقابل الدحیل قطر ، صدر جدول را از آنها پس بگیرند.

دیگر نماینده کشورمان که با عملکرد خوب و فراتر از انتظارات امیدها را در دل هواداران خود زنده کرده است فولاد خوزستان است. فولاد که از سه بازی خود در دور گروهی دو تساوی و یک برد را بدست آورده است با ۵ امتیاز و هم امتیاز با تیم صدرنشین النصر به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به این تیم در رده ی دوم گروه خود قرار دارد. آنها نیز به مانند تیم های استقلال و پرسپولیس از شانس خوبی برای صعود به عنوان تیم اول گروه خود برخوردارند و در صورت پیروزی در دیدار آینده برابر النصر میزبان خیال شان را از صعود به مرحله ی بعد تا حدودی راحت خواهند کرد.

از بین نمایندگان ایران وضعیت تراکتور از بقیه ی تیم ها پیچیده تر است آنها که در هر سه بازی خود با نتیجه ی مساوی زمین بازی را ترک کرده اند و با ۴ امتیاز اختلاف نسبت به الشارجه ی صدرنشین در رده ی دوم جدول رده بندی قرار گرفته اند. تراکتور برای صعود به عنوان صدرنشین گروه کار سخت تری را نسبت به دیگر تیم های ایرانی دارد و برای رسیدن به این مهم باید در سه دیدار آینده ی خود عملکردی متفاوت تر از سه دیدار اول خود به نمایش بگذارد.

وضعیت گروه B لیگ قهرمانان آسیا به این شکل است که تیم الشارجه امارات با هفت امتیاز صدرنشین است و تراکتور با سه امتیاز در جایگاه دوم و نیروی هوایی عراق و پاختاکور ازبکستان نیز با دو امتیاز در رده‌های سوم و چهارم این گروه قرار دارند.

احتمال رویارویی تیم های ایرانی

با ۴۰ تیمی شدن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قوانین و شرایط صعود از گروه و حضور در مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات تغییر کرده است. در حالی که در گذشته، تیم‌های صدرنشین در مرحله حذفی با تیم‌های دوم گروه‌های مختلف دیدار می‌کردند، امسال شرایط تغییر کرده و امکان دارد دو تیم صدرنشین در دور گروهی به مصاف هم بروند و حتی در تک دیدار این مرحله هم مهمان شوند.

طبق جدول اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، قرعه تیم‌ها در مرحله یک هشتم نهایی، به اسامی تیم‌های دوم راه یافته به مرحله بعد ارتباط دارد. در واقع با وجود حضور پنج تیم دوم، فقط سه تیمی که از نظر امتیازی شرایط بهتری داشته باشند، به مرحله یک هشتم نهایی راه خواهند یافت.

به همین دلیل برنامه مرحله ی یک هشتم نهایی هنوز مشخص نیست و با شرایط پیچیده ای که بوجود آمده است امکان دارد استقلال و پرسپولیس حتی در صورت صدرنشینی در مرحله بعد با هم روبرو شوند و شاهد دربی آسیایی باشیم. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که استقلال و پرسپولیس صدرنشین گروه‌های C و E شوند و از طرف دیگر تیم‌های دوم گروه‌های A ،C و E به مرحله حذفی راه یابند. در این صورت پرسپولیس میزبان استقلال می‌شود.

احتمال دیگری که ممکن است تیم های ایرانی در مرحله ی بعد با یکدیگر روبرو شوند این است که پرسپولیس و فولاد صدرنشین گروه‌های E و D شوند و تیم‌های دوم گروه‌های A ،D و E به مرحله حذفی راه یابند، پرسپولیس میزبان فولاد خواهد شد. یا در شرایطی که استقلال و تراکتور در گروه‌های B و D صدرنشین شوند و تیم‌های دوم از گروه‌های B ،D و E به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند، استقلال میزبان تراکتور می‌شود.

در این مرحله فقط امکان رویارویی تیم‌های هم‌گروه وجود ندارد. طبق پروتکل مسابقات، بازی‌ها در مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی به صورت تک بازی برگزار می‌شود و در مراحل نیمه‌نهایی و فینال به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد که از طریق قرعه کشی مشخص می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =