تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه هنر منعقد شد

تفاهم‌نامه راه‌اندازی خانه خلاق و مرکز نوآوری جهانی هنر میان ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و دانشگاه هنر منعقد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، تفاهم‌نامه ایجاد خانه خلاق و مرکز نوآوری جهانی هنر توسط پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، اسماعیل قادری فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سیدحسن سلطانی رئیس دانشگاه هنر منعقد شد.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه برای راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری جهانی هنر، جذب و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌های فعال در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم است تا با استقرار در این خانه خلاق و برخورداری از حمایت‌های مادی و معنوی بتوانند نقشی در ایجاد اشتغال و ارزش افزوده ضمن معرفی ظرفیت‌های هنری و فرهنگی کشور در ابعاد بین‌المللی ایفا کنند.

یکی از راهبردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رونق زیست‌بوم فناوری و نوآوری، حمایت از شرکت‌های خلاق است که در راستای شکوفایی توانمندی‌های بومی و محلی کشور صورت می‌گیرد. خانه‌های خلاق بسترهایی هستند تا ایده‌های نوآورانه فناوری‌های نرم، صنایع خلاق و فرهنگی مجالی برای حضور پیدا کنند و به مسیر ایجاد اشتغال، ارزش آفرینی و رونق اقتصاد دانش‌بنیان گام بگذارند.

حمایت از ایجاد خانه‌های خلاق یکی از اقداماتی است که زمینه را برای رونق کسب و کارهای خلاق و صنایع فرهنگی فراهم کرده و این کسب و کارها را با زیست‌بوم دانش‌بنیان پیوند داده است.

خانه خلاق و مرکز نوآوری دانشگاه هنر در میدان مشق و ساختمان قزاقخانه سابق و در ابعاد ۷ هزار مترمربع، یکی از بناهای شناخته شده و قدیمی تهران است و محلی برای استقرار و توسعه ایده‌های نوآورانه در حوزه صنایع نرم و فرهنگی بدل خواهد شد.

ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری رباست جمهوری، در راستای این تفاهم‌نامه از ایجاد و راهبری مرکز نوآوری و خانه خلاق با محوریت خدمات حوزه صنایع خلاق و فرهنگی، آغاز به کار مرکز نوآوری و خانه خلاق همچنین شتابدهنده‌های تخصصی این حوزه و شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی حمایت می‌کند.

حمایت از برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه صنایع خلاق و فرهنگی و ایجاد بستری برای ارتباط میان خانه‌های خلاق، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف برای دریافت اطلاعات و خدمات مورد نیاز از دیگر اقدامات این ستاد در راستای توسعه زیست‌بوم نوآوری صنایع خلاق و فرهنگی است.

همچنین دانشگاه هنر ضمن تأمین محل استقرار مرکز نوآوری و شتاب‌دهی خانه خلاق و مرکز نوآوری جهانی هنر در حوزه صنایع خلاق و نرم و فرهنگی، آموزش‌های فنی مرتبط با توانمندسازی تیم‌های مستقر در مرکز نوآوری و خانه های خلاق را ارائه می‌دهد.

این دانشگاه همچنین ضمن شبکه‌سازی و اتصال تیم‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی به حوزه‌ها و مشتریان بالقوه در بخش صنایع فرهنگی و خلاق از تیم‌های مستقر در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی برای تامین فناوری های مورد نیازشان حمایت می‌کند.

با هدف اجرایی‌کردن مفاد تفاهم‌نامه حاضر، کمیته‌ای ۳ نفره با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه هنر، برنامه‌ریزی و مدیریت اعتبارات تخصیص داده شده از طرفین، بررسی و انتخاب شتاب دهنده‌های مستقر از میان استارتاپ‌های پیشنهادی بر مبنای طرح‌های‌تجاری ارائه شده را بر عهده دارد.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه هنر، این تفاهم‌نامه پس از بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از دانشگاه هنر و محل قزاقخانه منعقد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =