استقلال کمی حرفه‌ای‌گری را فراموش کرد

عضو انجمن مدرسین فوتبال ایتالیا معتقد است اگر استقلالی‌ها مقابل الدحیل حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردند به راحتی سه امتیاز را به اندوخته خود می‌افزودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مجتبی احسانی؛ این روز با توجه به برگزاری بازی های لیگ قهرمانان آسیا و حضور نمایندگان کشورمان در این رقابت‌ها توجه همه فوتبال دوستان ایرانی به این مسابقات جلب شده است. یکی از این افراد محسن بخشی بازیکن سابق فوتبال ایران و مربی و کارشناسی است که در کشور ایتالیا زندگی می کند و عضو انجمن مربیان این کشور می باشد و در تعدادی از تیم های باشگاهی ایتالیا سابقه ی فعالیت دارد.

در همین زمینه مربی سابق تیم زیر ۲۱ ساله های Fiesole calcio در گفت و گوی اختصاصی با ایسکانیوز، دلایل شکست استقلال در دیدار برابر الدحیل قطر را بررسی کرده است که در ادامه از نظر می‌گذرانیم.

مربی ایرانی شاغل در فوتبال اروپا در ابتدای صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که استقلال حداقل کاری که میتوانست در این دیدار انجام دهد این بود که بازنده از زمین خارج نشود و با تک امتیازی که از این بازی می گرفت هم صدر جدول را برای خود حفظ می کرد و هم با روحیه ی بالاتری در بازی برگشت مقابل حریف قطری حاضر می شد.

دارنده مدرک بین المللی بی یوفا ادامه داد: بخشی از علت نتیجه نگرفتن استقلال در این بازی به کادرفنی و بخشی دیگر به بازیکنان این تیم برمی‌گردد. از نظر من استقلال در این بازی نسبت به بازی های قبل یک تفاوت داشت و آن هم عصبانیت بسیار زیاد فرهاد مجیدی در کنار زمین بود. سرمربی استقلال در سه بازی دو کارت زرد دریافت کرده است و همین اتفاق باعث شده است که استقلال در بازی آینده ی خود از وجود فرهاد مجیدی در کنار زمین بی بهره باشد.

استقلال در تمام خطوط زمین از حریف برتر بود

عضو انجمن بین المللی مربیان فوتبال ایتالیا در ادامه ی صحبت های خود گفت: استقلال در تمام خطوط زمین از خط دروازه تا خط حمله نسبت به حریف برتری داشت. تیم فوتبال الدحیل حتی در خط دفاع که مهدی بن عطیه را در ترکیب خود می‌دید نیز دچار ضعف هایی بود و استقلال می توانست بهتر از این ضعف ها بهره ببرد. یکی از وظایف مربی نحوه ی درست رفتار با بازیکنانش می باشد خود من به شخصه اگر سرمربی تیمی باشم سعی میکنم شب قبل از بازی با صحبت های قهرمانانه و انگیزشی بازیکنانم را از نظر روحی و هیجانی آماده ی بازی کنم. نحوه رفتار مربی با بازیکنان متفاوت است ، گاهی باید به یک بازیکن لبخند بزند گاهی با یک بازیکن تند حرف بزند و گاهی حتی هم برای یکی از آنها گریه کند این جزو کارهایی است که هر سرمربی برای بردن تیمش باید آنها را به خوبی انجام دهد.

استقلال نیاز به آرامش بیشتری دارد

عضو انجمن مدرسین فوتبال ایتالیا تصریح کرد: فرهاد مجیدی در طول این بازی نتوانست آرامش را به بازیکنانش منتقل کند اگر توجه کرده باشید هر زمانی که بازیکنی از استقلال اشتباهی را انجام می‌داد یا فرصتی را از دست می داد به اولین جایی که نگاه می کرد نیمکت تیم بود البته من قصد ندارم تمام تقصیرها را گردن فرهاد مجیدی بیندازم ولی زمانی که استقلال در دو بازی گذشته خود موفق به کسب دو پیروزی قاطع شده، مربی این تیم باید با آرامش بیشتری کنار خط بازیکنانش را رهبری کند و این آرامش را به درون زمین نیز منتقل کند.

بازیکن سابق فوتبال کشورمان در پایان صحبت های خود تاکید کرد: استقلال در این دیدار تمرکز لازم را نداشت و اگر کمی حرفه ای تر عمل می کرد به راحتی می توانست سه امتیاز این بازی را بدست بیاورد. آنها هنوز سه بازی دیگر در پیش روی خود دارند و امیدوارم که بتوانند با برد در این بازی‌ها به مرحله بعد صعود کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =