فرهنگ کنکور تمام مسائل را خراب کرده است/ لزوم تببین روش‌های یادگیری عمیق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی: دانش‌آموز در کنکور به جای آشنایی با روش‌های علمی با تکنیک‌هایی سحرگونه تست می‌زند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، جلسه ۱۴۷ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به‌صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه گفت: کنکور مسئله‌ای مثل فیزیک را که یک علم تخصصی است به شبه علم تبدیل می‌کند و به دانش‌آموز مسائلی یاد می‌دهد که علم فیزیک را فرا نمی‌گیرند.

وی افزود: در جلسات کنکور روی علم کاملاً خط کشیده می‌شود. در خود شیوه برگزاری کار مشکلی وجود ندارد ولی این شیوه برگزاری آثار و پیامدهایی دارد که دانش‌آموز به جای آشنایی با روش‌های علمی با تکنیک‌هایی سحرگونه تست می‌زند. در واقع فرهنگ کنکور تمام مسائل را به هم ریخته و خراب کرده است.

لزوم تببین روش‌های یادگیری عمیق

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: برای اینکه از آسیب‌های روش جدید مدنظرمان در امان بمانیم روش‌های یادگیری عمیق را در ابتدا به‌عنوان بسته سیاستی در نظر بگیریم تا سنجش و آموزش و پرورش در جهت حفظ نیت آموزش و پرورش و آموزش عالی حرکت کنند.

دکتر طهرانچی ادامه داد: در این طرح می‌خواهیم این پیام را برسانیم که این ۱۲ سال (دوران مدرسه) مهم است و حاکمیت دارد. ملاک ارزشیابی معدل می‌شود به دلیل فشردگی و نزدیکی معدل‌ها از ۱۰۰ نمره در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =