نیمی از داوطلبان مجاز کنکور دکتری ۱۴۰۰ انتخاب رشته کردند

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور آمار داوطلبان مجاز کنکور دکتری ۱۴۰۰ که تاکنون انتخاب رشته خود را ثبت کرده‌اند، اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از بین ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر از داوطلبان شرکت کننده در کنکور دکتری ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۷۵ هزار و ۵۲۷ داوطلب نسبت به ثبت انتخاب رشته خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کرده‌اند.

زرین‌آمیزی با اشاره به آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور دکتری ۱۴۰۰ بیان کرد: انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون دکتری از روز دوشنبه ۳۰ فروردین آغاز شده است، با مهلت تمدید شده تا ساعت ۲۴ فردا، یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان مجاز می‌توانند حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود را با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، انتخاب کنند، ادامه داد: نخستین اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته این دوره از آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده و داوطلبان لازم است برای ثبت‌نام یا ویرایش انتخاب رشته خود آن را مطالعه کنند.

وی اظهار کرد: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه علمی و سنجش عملی و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری) در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =