تکلیف دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو باید مشخص شود

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه شیوه فعلی برگزاری کنکور باید اصلاح شود، گفت: تکلیف دانشگاه‌ها باید مشخص شود که به دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو چقدر استقلال داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ جلسه ۱۴۷ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

منصور غلامی در این جلسه اظهار کرد: موضوع ساماندهی کنکور بسیار مهم است و باید درباره آن شفاف تصمیم گیری کرد. در جلسه دولت نیز به جهت اهمیت موضوع، بحث و بررسی صورت گرفته است.

غلامی گفت: همه قبول داریم که شیوه فعلی برگزاری کنکور باید اصلاح شود و آموزش و پرورش هم باید شیوه فعلی خود را بهبود بدهد. اما در تصمیم‌گیری در مرحله اول باید به امکان اجرایی سازی تصمیمات توجه کنیم.

وی ادامه داد: دوم اینکه تکلیف دانشگاه‌ها باید مشخص شود که به دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو چقدر استقلال داده شود. این طرح اقدام مهمی است و باید نظرات آموزش و پرورش در آن لحاظ و علاوه بر آن به دانشگاه‌ها که متقاضی جذب دانشجوی بهتر و اختیار بیشتر در جذب هستند توجه شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =