طرح ساماندهی کنکور نباید قانون مجلس را نادیده بگیرد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح ساماندهی کنکور نباید قانون مجلس را نادیده گرفت؛ پیشنهاد ما این است که این بسته نهایی و به کمیسیون آموزش مجلس رفته و مورد بحث و بررسی تخصصی قرار بگیرد و سپس درباره آن رای گیری شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)؛ علیرضا منادی سفیدان در جلسه ۱۴۷ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اظهار کرد: در مجلس به بحث کنکور ورود کرده‌ایم و بعد از آن متوجه شدیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به این موضوع ورود کرده است. برای وود به این بحث باید ابتدا به دو نکته دقت کنیم؛ ابتدا اینکه برنامه ۵ ساله ششم دو مصوبه دارد که یکی اعلام کرده تا پایان برنامه ۳۰ درصد آموزش  عالی  باید مهارتی شود و برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده که ۵۰ درصد آموزش باید مهارتی شود.

منادی سفیدان ادامه داد: بر اساس اطلاعات ۱۷ درصد جوانان دانشگاه می روند و سایرین به دنبال مهارت و شغل می روند. متوسط آموزش مهارتی در کشور هم اکنون ۳۴ درصد  و آموزش عالی فقط ۱۴ درصد آموزش‌ها را مهارتی کرده است.

وی افزود: بعد از انقلاب ۱۰ میلیون دانش آموخته داشتیم که ۶ میلیون آن برای دانشگاه آزاد است. در کشور و در طول سال‌ها قوانین زیادی داشته‌ایم که نواقصی دارند. با طرح فعلی شورای عالی موافق هستیم اما نباید با عجله این طرح را به صحن شورای عالی برسانیم. سیاست‌های شورای عالی به حدی مهم است که اگر مجلس قانونی خلاف آن بگذارد شورای نگهبان آنها را رد می کند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این طرح نباید قانون مجلس را نادیده گرفت و دوما رویه کنکور باید عوض شود و سوما ۶۰ درصد سوابق تحصیلی است و پیشنهاد ما این است که این بسته نهایی و به کمیسیون آموزش مجلس رفته و بحث و بررسی تخصصی قرار بگیرد و سپس درباره آن رای گیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =