تاکنون ۱۶ نفر برای انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه نامزد شده‌اند

رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که تاکنون ۱۶ نفر برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور رسما نامزد شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از خبرگزاری سانا؛ «حموده الصباغ» رئیس پارلمان سوریه اعلام کرد که تاکنون ۱۶ نفر برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد شده اند. 

بر اساس این گزارش، رئیس پارلمان سوریه در این خصوص اظهار داشت: فرایند ثبت نام شرکت کنندگان در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از چندی پیش آغاز شده است و امروز شنبه شانزدهمین نامزد نیز برای مشارکت در انتخابات ثبت نام کرد.  

روز چهارشنبه گذشته «بشار اسد» رئیس جمهور فعلی سوریه برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ این کشور رسماً نامزد شد.

پیش از این، رئیس پارلمان سوریه از مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۱ این کشور خبر داد و گفت: «طبق تصمیمی که اتخاذ شده است، انتخابات ریاست جمهوری سوریه در سال جاری در روز ۲۶ ماه مِی (۵ خردادماه) برگزار می‌گردد. این مقام سوری همچنین عنوان کرد که انتخابات برای سوری‌های مقیم خارج در تاریخ ۲۰ ماه مِی (۳۰ اردیبهشت ماه) برگزار می‌شود.

افزون بر این، رئیس پارلمان سوریه از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سوریه خواست که درخواست نامزدی خود را از امروز دوشنبه ظرف ۱۰ روز تحویل دادگاه عالی قانون اساسی سوریه دهند و این مهلت چهارشنبه ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت‌ماه) به پایان خواهد رسید. انتخابات پیشین ریاست جمهوری سوریه در سال ۲۰۱۴ برگزار شد که طی آن «بشار اسد» با کسب بیش از ۹۰ درصد از آراء شرکت کنندگان به مدت ۷ سال در پست ریاست جمهوری ابقا شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =