مبارزه با فساد مطالبه دانشجویان از دولت سیزدهم

معاون مطالبه‌گری مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی گفت:مبارزه با فساد و رانت خواری، کارآمدی مسئولان و بهبود معیشت از جمله مطالبات دانشجویان از رئیس جمهور آینده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مطالبه از مسئولان اجرایی کشور یکی از وظایف جدی جریان دانشجویی به عنوان قشر نخبگانی کشور است. مطالبات دانشجویان عموما در راستای نیازها و حل مشکلات مردم بوده که برخی از مسئولان متاسفانه از آنها غافل هستند. 

محمدرضا آقایی درباره مطالبات جریان دانشجویی از رئیس جمهوری آینده و کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد: مبارزه با فساد و رانت‌خواری، کارآمدی مسئولان و وزرا و بهبود معیشت مردم سه مطالبه اصلی دانشجویان از دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به ساز و کار و قوانین اساسی و مرتبط به انتخابات بیان کرد: کاندیداها در بازه زمانی مشخص می‌توانند رسما اعلام کاندیداتوی کنند و ثبت نام به عمل بیاورند. پس از آن شورای نگهبان بررسی‌های لازم را انجام دهد و کاندیداها را تایید یا رد صلاحیت کند. 

معاون مطالبه‌گری مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی یادآور شد: فردی که قصد کاندیداتوری ریاست جمهوری دارد باید از ماه‌ها  قبل از انتخابات، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای حل مشکلات جامعه و اداره کشور داشته باشد. البته رئیس جمهوری آینده باید بخشی از برنامه های خود را براساس اسناد بالادستی کشور تنظیم کند. 

وی ادامه داد: به عقیده بنده در حال حاضر برخی از کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری دارای طرح و برنامه برای دولت خود هستند.

آقایی با انتقاد از بی‌برنامگی و عملکرد نامناسب دولت‌ مطرح کرد: متاسفانه زمانیکه کاندیداها ریاست جمهوری یا مجلس شورای اسلامی به صندلی قدرت می‌رسند دیگر براساس وعده‌ها و شعارهای خود عمل نمی‌کنند و حاصل آن می‌شود بی‌برنامگی دولت‌ها.

معاون مطالبه‌گری مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی درباره برنامه‌های انتخاباتی مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: سلسله نشست‌هایی در خصوص مشکلات و مطالبات اقشار مختلف جامعه و نه تنها جریان دانشجویی و جامعه دانشگاهی از دولت سیزدهم از انتهای هفته جاری برگزاری می‌شود.

وی اضافه کرد: در این سلسله نشست‌ها درخواست‌ها و مطالبات قشرهای مختلف مانند معلمان، پرستاران، بازاریان، کارمندان، کارگردان، بازنشسته‌ها و سربازها با عناوینی نظیر «دولت سیزدهم و بیم و امیدهای جامعه پرستاری» مطرح می‌شود.

آقایی با تاکید بر تقویت قلم و تحلیل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای کنشگری در عرصه سیاسی کشور بیان کرد: «شفافیت و نبود تعارض منافع» و «شکست و خنثی سازی تحریم‌ها» 2 محوری هستند که قصد داریم دانشجویان را در آنها تقویت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =