کلاس‌های مجازی اساتید توسط نرم افزار رصد می‌شود/ تعمیر و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی در ایام کرونا

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: کمیته ای با مسئولیت مدیر آموزش برای رصد کیفیت کلاس‌های مجازی تشکیل شده و اساتیدی که ساعت حضورشان در کلاس کم بوده به وسیله نرم افزار رصد می‌شوند.  

محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درمورد نحوه برگزاری کلاس های عملی و دفاع از پایان نامه های دانشجویان ارشد و دکترا  با توجه به اعمال محدودیت های کرونایی در استان گفت: برنامه دفاع از پایان نامه های ما هیچ مشکلی پیدا نکرده است و همچنان به قوت خود باقی است. واحد های عملی مانند دانشجویان رشته کشاورزی هیچ مشکلی ندارند و در قسمت آزمایشگاه ها هم با رعایت پروتکل ها، ساعاتی که تداخل وجود نداشته باشد دانشجوها درس های عملی شان را انجام می‌دهند. برای نمونه کلاس‌های آزمایشگاه رشته میکروبیولوژی به صورت فشرده با نظر استاد و با رعایت تعداد کم دانشجوها برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در رابطه با مشکلات آموزش مجازی دانشجویان اظهار کرد: بخشی از این مشکلات مربوط به دانشگاه است. در بعضی از ساعات دانشگاه مثل ساعت ۱۰ تا ۱۵ کاربران بسیار زیادی داریم و اختلال در سرعت ایجاد می شود اما در بعضی آیتم ها مشکلات مربوط به دانشجویان است. برای مثال دانشجو در مکانی قرار گرفته که سرعت اینترنت ندارند. 

وی با اشاره به اینکه کمیته ای با مسئولیت مدیر آموزش برای رصد کیفیت کلاس های مجازی تشکیل شده است گفت: اساتیدی که ساعت حضور در کلاس شان کم بوده است به وسیله نرم افزار رصد می‌شوند. برای هر گروه یک نفر را برای رصد کلاس قرار داده ایم که به  صورت رندوم یکی از کلاسهای استاد را گوش می‌دهد. یکسری محتواها گاهی کیفیت تدریس پایین بوده و گاهی اخلال در تدریس کلاس بوده و شاید بهانه‌ای دست دانشجو بدهد برای عدم تمرکز و انگیزه سرکلاس که تذکر داده می‌شود.

میرزایی حیدری افزود: برای استادانی که در خانه مشکل دارند در دانشگاه مکانی تهیه شده است که فرآیند تدریس در آنجا به راحتی انجام شود. در روز هر ساعتی که بخواهند کلاس برگزار کنند می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام کرونا را فرصتی برای رسیدگی به خوابگاه دانشجویی خواند و اظهار کرد: با توجه به اینکه حضور دانشجوها در دانشگاه کمتر شده است، فرصت مناسبی بود. ما یک سری تعمیرات انجام دادیم و خوابگاه دانشجویی خواهران را به دانشگاه علوم پزشکی داده‌ایم. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی و آنهایی که باید حضور داشته باشند در ایام کرونا و قبل از کرونا، آنجا هستند.

وی در مورد درآمدهای غیرشهریه ای در زمان اپیدمی کرونا گفت: محدودیت های کرونایی گاهی منفی بوده اما گاهی هم از این فرصت استفاده کردیم. با توجه به اینکه دانشگاه‌علوم‌پزشکی تعطیل نشده است خوابگاه را به دانشگاه علوم‌پزشکی دادیم و سال پیش ۸۰۰ میلیون درآمد غیر شهریه ای از محل خوابگاه داشته‌ایم. چند پروژه اقتصادی به خاطر کرونا باعث شد که کند پیش برود و یکسری از درآمدزایی های ما مثل دوره های کوتاه مدت، دوره های دانش افزایی و دوره های مهارت های لازم پزشکی کم شده است. سعی کردیم بیشتر به بحث های کشاورزی ورود کنیم که اگر کرونا ادامه پیدا کرد  آسیب نبینیم و تحت تاثیر کرونا قرار نگیریم.

وی همچنین افزود: در بحث محرومیت‌زدایی مناطق محروم نیز ورود کردیم و با بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان پروژه ها و قراردادهایی تعریف کردیم. نظارت فنی و اجرایی با دانشگاه آزاد است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در مورد طرح پایش و رشته های کشاورزی گفت: برنامه این است که دانشجوی رشته کشاورزی چند ترم از تحصیلش را در مزرعه، گلخانه و  فضای عملی بگذراند و این ایده بی نظیری از دکتر طهرانچی است که برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد. ارتباط واقعی صنعت و کشاورزی با دانشجو و صنعت تئوری است. با صنعت و معدن هم داریم مذاکراتی انجام می‌دهیم که بعضی از دانشجویان ما در کارخانه ها و شرکت های آن حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =