موتور گلزنی روشن و خودنمایی ضعف بدنی آبی‌پوشان

تیم فوتبال استقلال تهران در چهارمین دیدار خود در لیگ قهرمانان آسیا در برابر الدحیل قطر به نتیجه‌ی تساوی دست یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)،مجتبی احسانی؛ استقلالی‌های ایران که در دور رفت مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا دو برد و یک شکست را تجربه کرده بودند و با ۶ امتیاز در رده دوم جدول را در اختیار داشتند در دیدار چهارم خود به مصاف نماینده قطر رفتند. آبی‌ها که در بازی رفت در برابر این حریف شکست خورده بودند برای بازگشت به صدر جدول نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز این دیدار داشتند اما تلاش آنها در دیداری که ضعف بدنی و مشکلات دفاعی باز هم گریبان آنها را گرفت در پایان نتیجه‌ای بهتر از تساوی برایشان به همراه نداشت.

خط دفاع بلای جان استقلال

عملکرد ضعیف خط دفاعی استقلال در دور رفت مسابقات به خصوص در دیدار برابر الدحیل قطر نگرانی‌های زیادی را در دل هواداران و کادرفنی این تیم ایجاد کرده بود. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال که بعد از دیدار رفت برابر حریف قطری به ضعف خط دفاعی تیم خود اعتراف کرده بود برای رفع ایرادات دفاعی و استحکام در این پست تغییراتی را در خط دفاعی خود ایجاد کرد تغییراتی که تا حدودی مثمرثمر واقع شد اما ضعف در ساختار دفاعی همچنان پا بر جاست و در این دیدار نیز بلای جان تیم مجیدی شد. آنها در روزی که برای صدرنشینی به کسب سه امتیاز بازی نیاز داشتند باز هم ضعف ساختار دفاعی، عملکرد خوب هجومی آنها را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد بازی با نتیجه تساوی دو بر دو به پایان برسد. استقلال در این دوره از مسابقات تا پایان هفته چهارم با ۸ گل خورده عملکرد ناموفقی را در فاز دفاعی از خود به جای گذاشته است.

موتور گلزنی همچنان روشن

نقطه مقابل خط دفاعی استقلال، خط حمله این تیم است که با عملکردی بسیار خوب توجه همگان را به خود جلب کرده است. مهاجمان استقلال موفق شده اند در چهار بازی اخیر تیمشان ۱۳ بار دروازه حریفان را باز کنند که اتفاقی کم نظیر برای این تیم محسوب می‌شود. شیخ دیاباته، مهدی قایدی و ارسلان مطهری سه مهاجم استقلال هستند که این روزها در فرم بسیار خوبی به سر می‌برند و مهار آنها برای مدافعان حریف تا بدین جای کار امری ناشدنی بوده است. عملکرد عالی خط حمله استقلال در دیدار برابر الدحیل قطر با مدافعان با تجربه بیشتر خودش را نشان داد و آنها موفق شدند با عملکردی عالی در دو دیدار پنج بار دروازه حریفشان را باز کنند. عملکردی که اگر با کمی دقت در کار دفاعی همراه بود اکنون استقلال در صدر گروه خود قرار داشت.

خودنمایی ضعف بدنی در استقلال

بازیکنان استقلال از نظر بدنی شرایط مناسبی ندارند و این نکته‌ای است که خود فرهاد مجیدی نیز به آن اشراف دارد و از همان روزهای ابتدایی حضورش در استقلال بیشتر تمرکز خود و کادرفنی را معطوف به تمرینات بدنسازی کرد. تلاش‌های کادرفنی استقلال تا حدودی توانست بازیکنان را از نظر شرایط بدنی به حد مناسبی برساند اما بدن آنها هرگز آماده انجام چنین دیدارهای فشرده‌ای نبود و هر چه از مسابقات می‌گذرد این ضعف بیشتر خود را نمایان می‌کند. مشکلات بدنسازی آبی پوشان در دیدار اخیرشان برابر الدحیل قطر بیشترین نمود را داشت و محمد نادری و شیخ دیاباته دو مهره تاثیرگذار این تیم بدلیل مصدومیت نتوانستند بازی را تا پایان ادامه دهند. فرهاد مجیدی مجبور است برای پوشش این ضعف از سیستم چرخشی بهره بگیرد و با استفاده از ترکیب‌های متفاوت و تعویض‌های زیاد به بازیکنانش بیشتر استراحت دهد.

جدال سرنوشت با الاهلی

آبی پوشان در فاصله کمتر از سه روز بعد از دیدار با الدحیل به مصاف الاهلی عربستان می‌روند. استقلالی‌های خسته که تا کنون دو برد، یک تساوی و یک شکست را در کارنامه ثبت کرده‌اند با شکست مجدد نماینده عربستان راه صعود به مرحله بعد را تا حدود زیادی طی می‌کنند. دیدار استقلال با الاهلی به مانند فصل گذشته تبدیل به دیداری سرنوشت ساز برای صعود شده است. استقلالی‌ها که فصل گذشته موفق شدند با شکست الاهلی به مرحله بعد راه یابند بسیار امیدوار هستند که این اتفاق مجدداً برایشان تکرار شود.

فرهاد مجیدی و دستیارانش در زمان کوتاهی که تا دیدار بعد خود در اختیار دارند باید برای حل مشکلات خط دفاعی و ضعف بدنی بازیکنان استقلال چاره‌ای بیندیشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =