۵ تصمیم ستاد تنظیم بازار برای تنظیم بازار روغن خوراکی

۵ تصمیم ستاد تنظیم بازار در مورد نحوه تامین و تنظیم بازار روغن خوراکی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به شرکت بازرگانی دولتی ایران ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بر اساس تصمیمات یکصد و سی و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ ۱۴۰۰.۱.۳۰ و به استناد گزارش ارائه شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص بخش تخصیص و تأمین ارز مورد نیاز واردات انواع روغن خام از سوی بانک مرکزی و وجود روغن خام در بنادر کشور به منظور تداوم بخشی و استمرار در تولید روغن نباتی، متناسب با ابلاغ تهیه و برش شش ماهه اول ۱۴۰۰ روغن نباتی مورد نیاز کشور در بخش‌های مختلف اعم از خانوار، صنف و صنعت از سوی معاونت بازرگانی داخلی مقرر گردید:

الف - دفتر خدمات بازرگانی نسبت به اعلام میزان ثبت سفارش انجام شده به منظور تحقیق و تأمین ارز واردات انواع روغن خام به بانک مرکزی اقدام نماید.

ب - مانده موجودی روغن خام وارد شده به گمرکات و عدم تخصیص کالا به دلیل تعیین و تکلیف تخصیص و تأمین ارز احصاء و به بانک مرکزی ارسال تا نسبت به برنامه ریزی برای ترخیص به موقع کالای مذکور اقدام شود.

ج - بانک مرکزی گزارش میزان تخصیص و تأمین ارز واردات روغن خام در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ را در جلسه آتی کارگروه تنظیم بازار ارائه و مطابق با مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نسبت به تخصیص و تأمین ارز مورد نیاز کالاهای مذکور برای سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

گزارش سیاست گذاری عرضه و توزیع روغن خوراکی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ (موضوع نامه شماره ۶۰.۲۰۰۲۳ مورخ ۹۹.۱۲.۳۰ معاون بازرگانی داخلی) در جلسه مطرح و مقرر گردید:

الف - شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به برنامه ریزی لازم در خصوص انجام به موقع ثبت سفارش و پیگیری تخصیص و تأمین ارز واردات روغن خام مورد نیاز کارخانجات اقدام نمایند.

ب - کارخانجات تولید روغن متناسب با ثبت سفارش انجام شده می‌توانند نسبت به واردات روغن خام و تحویل به شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام و اسناد مربوطه را جهت برآورد قیمت تمام شده به سازمان حمایت تحویل دهند. همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران نسبت به پرداخت وجه به این شرکت براساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اقدام نماید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =