مصاف پایتخت نشینان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان

بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب با دیدار چلسی و رئال مادرید انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ دو تیم رئال مادرید و چلسی امشب (سه شنبه) در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به مصاف هم خواهند رفت. این دیدار از چند جنبه برای عاشقان فوتبال دیدن دارد.

تقابل اصالت و ثروت

این دیدار را میتوان تقابل اصالت و ثروت نامید.در یک سو رئال مادرید اولین قهرمان جام باشگاه های اروپا و پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان و در سوی دیگر میدان تیمی که از سال ۲۰۰۲ با سرمایه گذاری کلان رومن آبراموویچ مالک متمول روسی به باشگاهی سطح اول در اروپا تبدیل شد حالا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل هم قرار گرفته اند.

بازی بکر

در حالی که دو تیم سالهای زیادی در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته اند شاید برای علاقمندان به فوتبال جالب باشد که بدانند تا کنون هیچگاه این دو باشگاه بزرگ در لیگ قهرمانان به مصاف هم نرفته اند و این بازی اولین تقابل دو تیم در تاریخ جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان اروپا محسوب میشود.

رکورد منحصر به فرد چلسی

رئال و چلسی تا کنون ۳ بار در رقابت های رسمی به مصاف هم رفته اند که هیچگاه رئال موفق به شکست دادن چلسی نشده است .دو بازی اول این دو تیم در فینال جام در جام ۱۹۷۱ برگزار شد جایی که بازی اول دو تیم یک یک مساوی شد و در تکرار  بازی فینال چلسی دو بر یک موفق به شکست رئال شد.همچنین سومین و آخرین بازی رسمی دو تیم به سوپرکاپ ۱۹۹۸ اروپا برمیگردد که آن دیدار نیز با برتری یک بر صفر چلسی به پایان رسید.در واقع میتوان گفت چلسی تنها تیم بزرگ اروپا محسوب میشود که تا به امروز از رئال شکست نخورده و از این باب آبی ها در بین بزرگان اروپا منحصر به فرد هستند.

بازیکنان و مربیان مشترک

کلود ماکلله، ریکاردو کاروالیو،آرین روبن، مایکل اسین، نیکولاس آنلکا ،آلوارو موراتا ،ادن هازارد، متئو کواچیچ و تیبو کورتوا بازیکنانی هستند که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو باشگاه را دارند همچنین ژوزه مورینیو و کارلو آنچلوتی و رافا بنیتز سه سرمربی مشترک دو تیم به شمار میروند.

انگیزه مضاعف رئال

هفته گذشته فلورنتینو پرز رئیس باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که این باشگاه به همراه ۱۱ باشگاه بزرگ اروپا سوپرلیگ اروپا را تشکیل میدهند و همگی از اتحادیه باشگاه های اروپا و لیگ قهرمانان خارج میشوند و به پشتوانه حمایت این باشگاه ها یک تنه رو در روی یوفا قرار گرفت و خطر هرگونه محرومیت احتمالی را به جان خرید اما در کمتر از ۴۸ ساعت مدیران منچسترسیتی و چلسی اولین کسانی بودند که پشت پرز ، رئال و سوپرلیگ را یکجا خالی کردند تا تمام نقشه های پرز نقش برآب و سوپرلیگ اروپا منحل شود. پرز این کار آنها را خیانت تلقی کرده و به شدت نسبت به این باشگاه ها معترض و از آنها خواستار غرامت شد.این قضیه انگیزه رئالی ها را برای شکست دادن چلسی مضاعف کرده و آنها میخواهند در زمین مسابقه خیانت آبراموویچ را تلافی کنند.

شرایط کنونی دو تیم

دو تیم در شرایطی به مصاف هم میروند که پس از شروع ناامید کننده در ابتدای فصل حالا در شرایط ایده آل فنی قرار دارند.زیدان پس از حذف لیورپول و شکست بارسلونا در الکلاسیکو و رسیدن به سه امتیازی صدر جدول لالیگا حالا با بازگشت چند مهره مصدوم خود کاملا آماده این دیدار است و در طرف دیگر چلسی پس از اخراج لمپارد و آمدن توخل، تمام غول های جزیره ، اتلتیکو مادرید و پورتو را از لبه تیغ گذرانده تا با شرایطی ایده آل به مصاف رئال برود. حالا باید دید که کدام تیم با شکست حریف به فینال لیگ قهرمانان خواهد رسید.‌ چلسی یا رئال؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1094066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =