پایان شگفت انگیز لیگ برتر بسکتبال ایران +عکس

لیگ برتر بسکتبال کشورمان در حالی با قهرمانی شهرداری گرگان به پایان رسید که آخرین بازی این تیم با اتفاقی عجیب همراه بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدمعین ملکی؛ بیست و دومین دوره لیگ برتر بسکتبال امسال با حضور ۱۲ تیم مجددا از سرگرفته شد. بعد از اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، لیگ سال قبل ناتمام باقی ماند ، امسال این لیگ بسیار پر شورتر از گذشته دنبال گردید.

فینال

در نهایت کار، این دو تیم مهرام تهران و شهرداری گرگان بودند که به فینال مسابقات راه پیدا کردند. گرگانی‌ها که قبلا سه بار تا آستانه قهرمانی در لیگ پیش رفته بودند و هربار به مقام دومی رسیدند امسال با آوردن مهران شاهین طبع و چند بازیکن لژیونر، حسابی عزم خود را برای کسب اولین قهرمانی جزم کرده بودند و به هیچ وجه حاضر نبودند که امسال هم در یک قدمی جام آنرا به رقیب واگذار کنند. هر کدام از دو تیم که ۳ مسابقه از ۵ بازی را برنده میشد قهرمان بسکتبال ایران بود.

معجزه در تالار آزادی

دیشب در حالی چهارمین بازی فینال لیگ برگزار شد که در سه بازی گذشته شهرداری گرگان دو برد و مهرام یک برد کسب کرده بودند و گرگانی‌ها در صورت پیروزی در بازی دیشب و کسب سومین برد مقابل مهرام قهرمان لیگ میشدند. مهرام هم به دنبال پیروزی در سالن آزادی و کشاندن فینال به بازی پنجم بود. در تمام طول بازی دو تیم بسیار نزدیک به هم پیش میرفتند و تقریبا اکثر زمان بازی ، این گرگانی‌ها بودند که دست بالاتر و امتیاز بیشتر را داشتند اما در کوارتر آخر و در لحظات پایانی این مهرام بود که از حریف گرگانی پیش افتاد.

در ثانیه های واپسین بازی مهرام با یک پرتاب پنالتی نتیجه بازی را ۹۶ بر ۹۳ به نفع خود کرد و در حالی که بازیکنان مهرام آماده جشن پیروزی بودند و چند هزارم ثانیه بیشتر از زمان بازی باقی نمانده بود پری پتی گارد راس آمریکایی شهرداری گرگان که میدانست زمان کافی برای حمله و رفتن به زمین مهرام را ندارند در یک لحظه و در چند صدم ثانیه تصمیم به پرتاب توپ گرفت.توپ از دست او رها شده بود و در حالیکه توپ به سمت سبد مهرام حرکت می‌کرد تایم هم به اتمام رسید اما معجزه رخ داده بود و درحالیکه هیچ کس انتظار نداشت به یکباره پرتاب سه امتیازی پری به سبد نشست و بازی ۹۶ بر ۹۶ به تساوی کشیده شد.

بازربیتر (پیروزی پس از پایان تایم بازی) بزرگی اتفاق افتاده بود آن هم در مسابقه فینال. بینندگان و بازیکنان شوکه شده بودند. کار به وقت اضافه رسید و در حالیکه صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی پنج خطائه شدند و از زمین بیرون رفتند، گرگانی‌ها بیش از پیش شارژ روحی شدند و در وقت اضافه ۱۱۰ بر ۱۰۳ به پیروزی رسیدند و برای نخستین بار در تاریخ ۲۲ ساله لیگ برتر بسکتبال جشن قهرمانی گرفتند.

حواشی اهدای جام

در حالی که پس از پایان بازی مهرام بازی برده را باخته بود بازیکنان تیم به شدت عصبانی بودند و بین بازیکنان و اعضای کادر فنی مهرام جر و بحث و دلخوری پیش آمد که این قضیه باعث شد مهرامی‌ها از رفتن بر روی سکو و شرکت در مراسم توزیع مدال خودداری کردند.

به هر حال بیست و دومین دوره لیگ برتر بسکتبال ایران با تمام حواشی دیشب به پایان راه خود رسید. لیگی که شاید سال‌ها با پری پتی و بازربیتر گرگانی‌ها در خاطر علاقمندان به بسکتبال باقی بماند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =