باشگاه‌های سری آ علیه یووه، اینتر و میلان

یازده باشگاه ایتالیایی با امضای نامه‌ای خواهان تحریم یوونتوس، اینتر و میلان به دلیل شرکت در سوپر لیگ اروپا شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز) مجتبی احسانی؛ یازده باشگاه سری آ از سه باشگاهی که در پروژه سوپرلیگ اروپا حضور داشتند شکایت کردند.

پروژه سوپرلیگ اروپا که ابتدا با دوازده تیم اروپایی که اینتر ، میلان و یوونتوس از ایتالیا نیز در آن حضور داشتند آغاز به کار کرد. پروژه نافرجامی که همچنان تبعاتش برای تیم های حاضر در آن ادامه دارد. در حال حاضر از بین دوازده تیم حاضر در سوپر لیگ تنها رئال مادرید ، بارسلونا و یوونتوس باقی مانده‌اند و شش تیم انگلیسی به همراه اینتر، میلان و اتلتیکو مادرید از آن خارج شده‌اند. فلورنتینو پرز رئیس سوپر لیگ اروپا هم اعلام کرده است که تفاهم نامه سوپر لیگ توسط تیم ها امضا شده و امکان فسخ آن وجود ندارد.

اختلافات به اوج رسید

جدال میان فلورنتینو پرز و یوفا همچنان ادامه دارد یوفا اعلام کرده است که هر دوازده تیم اروپایی با مجازات هایی روبرو خواهند شد اما فلورنتینو پرز تاکید کرد که آنها حق مجازات یا محروم کردن هیچ کدام از دوازده باشگاه را ندارند. این جدل در روز های گذشته به اوج خود رسید و چفرین که در اظهاراتی پرز رئیس باشگاه رئال را در مسئله ایجاد سوپر لیگ اروپا تهدید کرده بود با اعتراض هواداران سوپر لیگ روبرو شد و آنها در صفحات مجازی در حمایت از پروژه سوپر لیگ اروپا هشتگ «اخراج چفرین» را به راه انداختند. پرز رئیس باشگاه رئال مادرید نیز در واکنش به چفرین تصمیم گرفت در بازی تیمش مقابل بتیس با پیراهنی وارد زمین شود که تمام جام‌های قهرمانی رئال در اروپا و لالیگا را به رخ چفرین بکشد.

احتیاط سری آ در قبال سه تیم بزرگ

واکنش باشگاه های اروپایی به این اتفاقات نیز جالب بوده است در لیگ انگلیس برخی از باشگاه ها در دیدار برابر تیم های سوپر لیگی با تیشرت‌های اعتراضی وارد زمین شدند و برخی هم اعتراض رسمی خود را اعلام کردند. اما واکنش برخی از باشگاه‌های سری آ در قبال این اتفاقات از همه قاطع‌تر بوده است. آنها که با تنظیم شکایتی از سه تیم ایتالیایی حاضر در سوپرلیگ خواستار مجازات آنها شده اند و منتظر اقدامات سری آ در این رابطه هستند اما مسئولان سری‌آ هنوز واکنشی به شکایت از سه تیم بزرگ ایتالیایی نشان نداده‌اند و با رعایت جانب احتیاط سعی دارند شرایط را آرام کنند. سه باشگاه بزرگ یووه، میلان و اینتر جزو ارکان اصلی سری‌آ هستند و تحریم آنها طرفداران این لیگ را به طور فاحشی کاهش خواهد داد. همین عامل سبب شده است که مسئولان سری‌آ سکوت کنند و فعلا تصمیمی در این باره اتخاذ نکنند.

باشگاه‌های سری آ خواستار جریمه فوری

یازده باشگاه سری‌آ خواستار برگزاری جلسه فوری برای تحریم سه باشگاه یوونتوس، میلان و اینتر شده اند. آنها خواهان این هستند که هر چه سریع‌تر علیه یاغی‌های سری‌آ اقدامات تحریمی و مجازات صورت بگیرد.

یازده باشگاه امضا کننده این نامه عبارتند از : رم، تورینو، بولونیا، جنوا، سمپدوریا، ساسولو، اسپتزیا، بنونتو، کروتونه، پارما و کالیاری. سران این یازده باشگاه با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال ایتالیا خواستار برخورد با باشگاه‌هایی شدند که به سوپرلیگ اروپا پیوسته بودند.

تیم‌هایی که به امضا کردن این نامه رضایت ندادند نیز ناپولی، لاتزیو، فیورنتینا، اتالانتا و ورونا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1094069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =